Nytt år - nya möjligheter!

Hey you!

Nyåret var skoj, massa rolig dans och god mat, det slår aldrig fel :D Nyårsdagen var jag hemma hos Martin, min mobil blev urladdat och laddade inte upp det förrän igår,  laddarn hade varit hemma hos Hanna.

Igår började jag packa väskan inför mitt nya äventyr, Nya Zeeland. Jag älskar att packa på ngt sätt! Tyvärr får jag ju bara checka in 20 kg... + handbagage som var 7 eller ngt, men min lap top lär ju ta upp 5 av dom kilona. Men ska packa massa handbagage ändå så får jag väl betala övervikt om det är så, inte en enda gång de senaste flygresorna har jag behövt väga mitt handbabage, så hoppas...

I veckan måste jag gå på stan och fixa de sista grejerna inför resan, måste även klippa mig, fixa ögonbrynen/ögonfransarna också. Sedan slinga håret. Haha, lite måste man ju göra iordning sig ;) Ganska mkt av det gröna i mitt hår har gått bort, så det är skönt.

Just nu står det 4 stoora påsar här i rummet proppade med kläder som ska ut i gäststugan igen, har några påsar till där inne som jag ska kolla igenom och se om jag behöver ha med mig ngt till NZ. Jag kommer nog ta med mig ungefär 8 par skor, och då har jag begränsat mig som fan.

För flera veckor sedan så fotade jag lite skor som jag tänkte lägga ut på tradera men gjorde aldrig det, ingen av paren är använda (förutom dom svarta 1 gång) och jag har massa mer skor och kläder som aldrig använts (beror på att jag alltid köper för små skor).  Storlek 38 och i de svarta 39, säljes för 100 spänn styck. Mina favoriter är dom "brunbeiga", älskar klacken och modellen.

    

Min packning har jag även grundat på vad jag hade med mig i USA och vad jag inte använde där. Jag hade med mig för mycket skor till USA, för mycket "fin klänningar" och mjukiskläder, det som behövdes mer var linnen och t-shirts. Hittade massa gamla kläder ute i gäststugan som jag la där innan jag åkte till USA som jag totalt hade glömt bort, lite av det blir det att ta med sig denna gång.

Min packning av väskan är just nu provisorisk, vilket innebär att det kan ske förändringar, men just nu ser det faktiskt ut som att jag kommer att få med mig massa sommarkläder, borde nog kolla igenom det där igen, så mkt sommarkläder kommer kanske inte vara till nytta.. Vi får se helt enkelt..  Borde kanske satsa på att ta med mig lite höstkläder, men sånt är ju så tråkigt. Får shoppa där nere annars.

Har fler klackskor som sagt som är helt oanvända, kanske lägger ut dom ifall ngn vill köpa. Lika bra att bli av med lite grejer, det blir proppat ute i gäststugan annars, då blir inte mamma glad... Får nog se till att gå på loppis när jag kommer hem igen så att det blir lite utrensat. Det är ju tur att jag har Lisa iaf som kan ärva lite kläder.

Ska snart fortsätta planera packningen, endast 9 dagar kvar tills jag är på Heathrow, London :)



Mwaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0