Kaos!

Mitt rum ser verkligen ut som ett kaos... Det skulle inte spela ngn roll hur mkt man städar, det som gäller är att bli klar med packningen och sedan slänga ut allt annat. Ska försöka gå upp tidigt imorn och fixa klart.

Jag är typ helt klar med min packning av kläder och skor nu, eller, har lite skor hos Hanna och så har jag ett par hos Elin tror jag som jag kanske vill ha med mig. Det känns faktiskt som att jag fått med mig massa sommarkläder i väskan nu, man får ju plats med så mkt eftersom dom kläderna tar så lite plats, görbra, sedan tar jag med mig lite jeans och så.

Imorse tog jag sovmorgon till 10, det är sällan jag sover så länge, brukar alltid ställa klockan på ca 8- halv 9. Sedan åkte jag in till stan med pappa, anna och lisa. vi åkte och käka och sedan gick vi på stan en snabbis, jag hann köpa en klocka och en kameraväska.
Sedan blev det fika hos farmor, gud vad gödad jag blir överallt "ät nu, klart du ska äääta".

Ska på stan imorn med Sofie och köpa lite mer behövliga grejer till resan, måste växla in pengar och sätta in pengar på banken också, det får jag inte glömma.
Sedan blir det eventuellt att träffa John också, beror på om han jobbar eller inte. Han ska hjälpa mig med lite musik till min mp3 som jag tänkte ha på planet (använder aldrig mp3 annars, vet inte varför). Får väl se om vi käkar något också.
Sedan blir det jobb imorn på kvällen. Endast 3 jobbdagar kvar nu innan jag åker...

Om man jämför mitt liv  nu med för ett år sedan så är jag så himla lycklig. Nu känner jag verkligen att jag lever! Har inga förpliktelser alls och kan göra exakt vad jag vill. Det kändes det inte som att jag gjorde för ett år sedan. Då var det att pendla fram och tillbaka till Linköping för att plugga ngt stelt civilekonomi program för att sedan jobba på kvällarna. Jag kände redan då att det var inte det jag var ämnad till att göra, vet fortfarande inte vad jag är ämnad till att göra, men nu ska jag försöka testa på lite allt möjligt så får vi se. Det var tur att jag bodde ihop med John iaf, med han blev jag av med massa stress och fick mig att tänka på annat.

Jag är så glad, ska få uppleva Nya Zeeland och bo där i flera månader! Träffa allt nytt folk och vem vet vad det kan leda till. Ska ta hand om 4 små tjejer och kanske man blir som en i familjen där, hur coolt skulle inte det vara. Jag har mkt framför mig och jag kan inte tänka mig hur det kommer att bli, det kan bli på så många olika sätt, men en sak är säker, jag kommer aldrig ångra mig att jag åkte dit, det är ett av mina mål i livet.
Om exakt en vecka kommer detta vara min sista natt hemma, på ett sätt lite skrämmande, men jag är redo, bring it on! Har väntat i månader....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0