Förberedelser! Ska man inte ha resfeber?

Hola bonitos y bonitas!

De senaste dagarna har inte varit alltför stressade, är det inte meningen att det ska kännas lite stressigt med förberedelser och allt när man ska iväg några månader? Jag känner mig lugn som en filbunke (konstigt ord), i alla fall för det mesta. Det känns så naturligt på något sätt, det har det gjort inför alla mina långresor, jag börjar väl bli van.. Jag tror nog på ödet, att allt är förutbestämt och att saker och ting alltid händer av en anledning, många gånger så att man ska lära sig någonting utav det.

Imorse gick jag upp tidigt, närmare bestämt ca kvart i 6 (sov ca 4.5 timmar) för att åka in med pappa till stan, jag stannade till hos Martin tills det var dags att gå till Ungdomsmottagningen för lite ärenden. Sedan gick jag hem till John, vi fixade lite sweeeedish musik som jag ska ta med mig till NZ, inte fasen kan man vara utan Linda Bengtzing, Gyllene Tider etc..
Sedan gick vi på stan, jag hade lite ärenden på banken och forex, shoppade lite också. John köpte målargrejer, han är jätteduktig på att måla, mitt porträtt som jag fick till min förra födelsedag är jättefin tyckte jag.
Har ätit pizza två dagar i rad nu, igår hemma hos pappa och idag. Jag som tänkte att jag skulle försöka vara lite nyttig så att man känner sig lite fräshare när man kommer ner. Istället tänker jag nu att man ska passa på de sista dagarna hemma.. Det är klart! :D Det är så kul att ha börjat träffa John igen, han är absolut en av mina bästa vänner som man kan prata med allt om, man kan vara sig själv med den skrutten. Annars är det nog många ggr svårt att umgås med sitt ex, men jag tycker att det inte alls är krystat och jobbigt. Jag är glad att han träffat en tjej, jag vill att han ska vara så lycklig som möjligt.  

Det kommer ta mig 40 timmar från att jag åker hemifrån på onsdag tills att jag kommer fram, i bästa fall, och då räknar jag med inga förseningar och krångligheter. Ni kan ju tänka er vad trött och sliten jag lär vara när jag kommer fram. Haha lär ha värsta påsarna under ögonen och fettigt hår. Då kommer inte en dusch att sitta fel!

När jag väl är framme sen så lär jag skriva på min resdagbok istället för här, för er som vill följa med på resan så heter jag SaraLindahl på www.resdagboken.se. Ska försöka att spela in lite videos också istället för att bara ta kort, vet inte riktigt hur det funkar med youtube, men ska nog komma på det.

Idag skickade förresten Beth, min amerikanska värdmamma ett mail och frågade vad jag skulle göra i sommar och undrade om jag ville komma dit och jobba. Ska tyvärr avböja, känner att jag vill vara hemma den här svenska sommaren för att kanske ge mig ut och resa i höst igen. Men visst är det kul att hon frågar, det visar ju att hon var nöjd med min insats! Får se hur det blir att ta hand om 4 små damer i NZ då! Jag är inställd på att det kommer att bli ganska svårt så lär man bli positivt övveraskad om det visar sig att dom små yrvädren gör som man säger (som det inte var i USA).

Höll på att somna där nere i soffan ett tag, gjorde nog det också, typ 10 minuter... Känner mig fan pigg nu... Ska käka lite mat snart tänkte jag.

Sitter och lyssnar på Eagles - Hotel California. En av min och Elins USA-låtar. Vi har ju faktiskt sett det riktigt Hotel California i LA ;)

Jaa så är det. Sen hoppas jag på besök från Elin på NZ!

Fan, nu blev det sån här stor text igen, kom emot ngn knapp :S Jaja.

Jag lär nog skriva 1-2 ggr här innan det är Bye Bye till Sweden och Hej Hej till New Zealand!


Efter vattenkrig nere i ladan i somras

Vad glad den där au-pairen till vänster ser ut, kommer ihåg det här, vi var på The Science Center och jag fick ett sammanbrott för att dom sprang runt överallt.

Dom led inte av svält mina amerikanska ungar :)

Adios Amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0