Visumansökning äntligen klar

Tjolahopp!

Kom precis hem till mamma. Idag har jag seeegat hela dagen, man blir ju lätt förlatad måste jag säga. Nu har jag iaf ett litet "projekt" på gång, ska lägga ut lite grejer på tradera, skor och lite sånt där. Jag älskar dom där skorna!! Men jag får helt enkelt inse att dom är lite för små och att det är därför jag aldrig använt dom... Jag kan ju lägga ut några här ifall det är intressant. Några hundralappar borde man kunna tjäna iaf. Sedan ska jag lägga ut lite möbler från min förra lägenhet på annons, förhoppningsvis några tusingar där, vad är det man brukar säga... Många bäckar små, japp...

Imorse kände jag att det var dags att ta tag i något. Jag knåpade då klart med visumansökan till Nya Zeeland, betalade och allt, nu är det bara beskedet vi väntar på, men det borde inte vara några problem. Nästa vecka blir det att köpa flygbiljett. Ska låna pengar av pappa till det och sedan betala tillbaka när jag jobbar där nere, det mesta iaf. Hatar att ta lån, men ibland får man väl svälja stoltheten och inse att man behöver det om ngt ska bli av. Jag ska ju bara köpa en enkelresa, så när jag kommer hem blir ett frågetecken. Ska åtminstonde vara iväg ett par månader. I januari är det kanonvarmt där, sommar som bara den *drömmer mig bort*

Jag är verkligen en vår- och sommar människa. Medan vissa tycker att hösten "faktiskt är mysig med alla fina blad och färger" så hatar jag den. Tillbaka till det gråa och mörka. Sedan när vintern kommer så känns det lite bättre, åtminstonde om det är snö. Dom senaste veckorna har jag inte sett mkt utav solen. Om några solstrålar mot förmodan skulle komma fram så blir man ju chockad och undrar vad det är...

Nu är jag ledig från jobbet i tre och en halv vecka... Jag som verkligen vill jobba där. Det är nämligen uppehåll nu tills musikalen börjar den 13:e december, då blir det fullt i teaterhuset skulle jag tro.



Jag vill lära mig dyka. Jag hade värsta chansen i Thailand men då kändes det konstigt nog inte rätt, har ngn slags fobi mot hajar (konstigt när pappa lät mig se "Hajen" när man var 6 år gammal). Kanske det blir av den här sommaren/vintern...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0