Tvärs över jordklotet

Hejsan!

Sitter just nu hemma hos mamma, åkte hit till 8 imorse. Innan dess tog jag mig i kragen och hängde med mamma till Nautilus, klockan kvart över 6 hämtade hon mig. Istället för att köra spinning så gick jag på rullbandet, 5.5 km hann jag med, så det är ju okej. Lyckas nog komma upp i att gå 1 mil idag för snart ska jag ut med hundarna, sen ikväll kanske det blir en stanrunda med Martin. Måste ju komma i bikiniformen (haha jo tjena).

Ofta är det så, man är aldrig nöjd med hur man ser ut. Det spelar ingen roll hur snygg man är, vi tjejer är aldrig nöjda. Som när jag gick på gymnasiet t.ex., då var jag missnöjd med hur min kropp såg ut. Jag låter som en gammal tant när jag sägert, men gud, tänk om man kunde ha den kroppen nu, jag var ju smal! Inte för att jag är jättefet nu, men jag har ju lagt på mig ca 6-7 kg sedan den tiden, så visst syns det.

Just nu måste jag nog ändå säga att jag trivs rätt bra med mig själv. Jag har bättre självkänsla och självförtroende än vad jag någonsin haft tror jag, det handlar väl om att man växt och upplevt massa mer antar jag. Jag längtar verkligen inte tillbaka till gymnasiet, jag älskar den här friheten! Inte ha en aning om vad man ska göra en månd framåt, bara göra det som känns rätt och roligt. Jag vet att det inte kommer att hålla för all framtid, snart står man där med familj och allt, men fan vad jag ska njuta nu, livet är ju ngt allldeles underbart. tänk allt som livet har att erbjuda. Och inte kan man få allt gratis, man måste ju jaga det lite också.



Imorse ringde han till mig, vi pratade i en och en halv timma på hemtelefon, han hade köpt ett telefonkort så det är inte så dyrt att ringa. I början kändes det väldigt ovant att prata engelska, jag hatar att prata det i telefon också. Det är mkt lättare för mig att stå inför en människa och prata, med kroppsspråk och allt.
Men det var rätt avslappnat ändå. Hundarna höll på att gnälla och skulle pussas och allting, sedan kom mormor förbi, då blev det fart på dom, han måste trott att det var ngt dårhus eller ngt...
Jag fattar inte hur man kan bli så varm inombords av någon som bor tvärs över hela jordklotet bara av att prata i telefon och chatta, jag kan tänka mig hur det blir att träffa honom. 
Han skickade ett jättegulligt sms nu också. Jag är hans.

Nu vet jag inte vad som hände, allt blev centrerat.
Ska strax på promenad med hundarna. Ikväll funderar jag på att bjuda över Martin på middag (vad jag nu ska laga!?). Min roomie har ju party med jobbet idag, så då får jag vara ensam om ingen kommer.

Ciaoo bellas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0