Tankar fram och tillbaka

God förmiddag!

Så mycket tankar som snurrar inom mig för tillfället... Jag ska åka dit då, naee förresten, jag åker dit då. Sen när jag pratar med honom, ehh jag åker dit om en vecka. Sedan när man fått förnuftet tillbaka så tänker man åka dit i januari. Det var över 7 veckor sedan vi sågs, om jag åker dit i januari så är det 9 veckor tills dess, hur ska man klara av det!? Jag veet ju att vi väntar på varandra, men rent psykiskt och fysiskt klarar man av det? Hela där här bloggen skulle kunna handla om dessa tankar, men jag är säker på att ni skulle spy galla på det efter ett tag haha. Men är det inte så det ska vara? Att man vill tala om för alla i hela världen hur man känner. Att man inte känner behov efter något annat, varken shopping, ätning (eller inte riktigt den delen), festande och aa det mesta. Det som jag fokuserar på är att komma dit. Har aldrig varit så pank som just nu, men som tur är har jag en snäll pappa som ska försöka ta ett huslån så att jag ska kunna åka. Jag kan ju lika gärna åka dit ner och jobba, här hemma finns det inga jobb.

Nae, nu får jag sluta. Skulle kunna skriva 1000 rader till, men det tänker inte jag göra. Eller förresten. Har ni varit med om den där känslan att ni blir helt varma, bokstavligt talat, i kroppen av att bara läsa ett sms eller att se en person? Det har aldrig jag varit med om tidigare, lite kusligt, but feels good. Haha, som mamma säger, jag lever på endorfiner just nu. Stackarn hade skickat 2 sms igår, men min cp mobil fick dom inte förrän nyss. + att han skickade ett till nu när han skulle gå och lägga sig.
Det är konstigt, att två människor som bor så långt ifrån varandra som möjligt, som utåt sett verkar vara så annorlunda kan vara så lika i alla fall.

Haha, det är lite komiskt att jag hamnade i den här situationen. När jag träffade Elin där på flygplatsen i Orlando så hade jag en annan kille i mina tankar, Paco. Elin hade en i sina. Vi pratade och analyserade många dagar därefter. Efter att vi varit i Miami så var det dags att ta flyget till Los Angeles. När vi tidigare skulle boka boende i LA så matade vi in pengar för det där jäkla internet som tusan inte var billigt, till slut tog vi ett hotell/hostel som vi egentligen inte hade en aning om vad det var, kändes lite osäkert.
Hotellet visade sig sedan vara rätt bra (för taskigt jäkla läge fick vi erfara senare), men hotellrummet var shysst och poolen med. Om vi nu inte hade valt det där hotellet så hade vi ALDRIG träffats. Och det var konstigt att vi gjorde det överhuvudtaget även fast vi bodde på samma ställe.

Typ andra, tredje dagen på det där hotellet träffade vi ett par aussie killar och ngn nya zeeländare. Det var på kvällen och man märkte fort att dom var fulla. Dock var det inga killar som intresserade oss speciellt, dom var roliga, men galna. Jag tror ta mig tusan att dom flesta från Oceanien är det. Vi bestämde lite smått om att vi skulle träffa dom kvällen efter eftersom det var deras sista kväll, kanske skulle vi ta en barrunda eller något.

Kvällen efter när Elin och jag kom tillbaka från en heldag på stranden så kikade vi vid pool området, inga killar där inte. Dom var nära att bli utkastade kvällen innan, vem vet, kanske dom blev det, vi såg dom i alla fall aldrig mera.

Istället gick vi och käka på Taco Bell (vilket minne man har), sedan gick vi och satte oss vid internet, jag ringde antagligen mamma och pappa också. Klockan var typ 10 på kvällen och vi bestämde oss för att gå in på hotellrummet igen. När vi gick förbi poolen var några nya killar där, vi sneglade dock bara lite fort, så såg inte om dom såg bra ut. Vi fick iaf ett "hello", vilket ingen av oss svarade på, hann ju typ inte innan vi skulle svänga in till oss.

Efter trams i ca 1 och en halv timma (Elin och jag vart lite rastlösa ibland, då satt vi på gammal go musik och hoppade i sängarna och körde vår nya OS-gren som jag ska berätta för er en annan gång om vad den går ut på, ni ska även få bilder på detta så ni vet hur ni ska utöva den där hemma. Jag garvar arslet av mig när jag tänker på OS utövandet på Hilton hotell, antagligen har man ADHD eller något, överskott på energi åtminstonde).

Efter det iaf gick vi ut till poolen igen, grabbarna var kvar där. Vi försökte lite graciöst gå i poolen med ett par blickar på oss. Efter ett tag kommer dom fram och pratar. Vi pratar och pratar, det som händer därnäst är att man blir nerdragen under vattnet för att jag kaxat upp mig och sagt att Mc D är godare än Burger King. Detta hände 2 ggr till. Där var jag, blött hår som stod på alla håll och kanter, mascara som antagligen glidit ner på kinderna, helt slut efter ett OS utövande och en heldag på beachen. Vilken vacker syn det måste varit. Efter ca 4 timmar i den där poolen bestämmer vi oss för att gå tillbaka, med en bestämmelse om att vi ska träffas nästa kväll och dricka lite vid poolen. (precis som kvällen innan med de andra grabbarna).

Dagen efter, Hollywood hela dagen. Jag tänkte förvånansvärt inte lika mkt längre på Paco, istället var det den där galna nya zeeländaren som försökte dränka mig några ggr...

Andra dagen får jag skriva om ngn annan gång. Den dagen då vi pratade på riktigt. Fy faan vad ointressant tycker ni. Men jag måste skriva av mig lite, annars kommer inte jag få ngt gjort idag.

Nu ska jag kika lite på nätet, sedan ska jag traska ut i gäststugan och kolla vad jag har för "tillgångar" haha.

Ha en trevlig solig dag!

Bilder från vårt LA-boende



Exempel på den nya OS-grenen (mer förklaring av grenen och bilder kommer i kommande inlägg)



Antagligen dansandes till "En sån karl" eller "Rockstar"

Kommentarer
Postat av: Maria

Hade inte du pojkvän här hemma i Sverige?

2008-11-18 @ 16:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0