Jag är egentligen ingen prata-i-telefon människa

Hejsan!

Lördag idag då. Sitter här hemma hos Hanna, har segat mig idag. Jag hade tänkt att åka ut till mamma så jag kunde hitta några kläder att hitta på mig ikväll till kvällens festande, men nu skippar jag det. Får ta det som finns och låna ett par skor av Hanna förhoppningsvis. Dricka behöver  inte fixa för här finns rött vin och sprit, det enda som behövs köpa är lite groggvirke! Och ett partyhumör förstås! (Vilket inte riktigt hunnit infinna sig, men det kommer)

Jag borde även passa på att gå till Nautilus och träna, får se vad det blir med den saken. Kommer ju inte bli mkt av det när jag bor ute hos mamma. Jag får helt enkelt hitta andra träningsmetoder. Om jag är så pass mycket ledig så har jag ju minst sagt tid att shapa upp mig lite.

Har kollat massa på flygbiljetter, fy fan vad bra jag är på att knepa och knåpa känner jag! För några dagar sedan hittade jag den billigaste flygbiljetten på 10 200 (enkelbiljett) till nya zeeland, en dag efter hade biljetten gått upp med ca 2500 kronor. Men, nu har jag varit inne på en annan hemsida, air newzealand, och då har jag kommit på att jag själv ska ta mig till London och flyga därifrån, då kommer tur och retur (!) till och från london gå på ca 10 500, snacka om skillnad. Och London är det ju inte dyrt att flyga till.
Det ser ut som att jag kommer att lämna Sverige den 14:e januari för att åka till hans hemstad (som ligger ca 16 timmar ifrån där vi ska bo sen), han ska nämligen tävla dagen efter där. Så då får jag träffa hela hans familj (nervöst) Det kommer att ta ca 50 timmar att komma dit, men det är det värt...
Det roliga är att vi ska vara där i några dagar, sedan ska vi bila ner hela vägen till sydön, då kommer jag få se stora delar utav landet, perfa! Det kommer antagligen att kännas konstigt att gå från vinterhögsäsong här hemma i Sverige till sommarhögsäsong där nere, men jag kommer att älska det!

Igår pratade vi i telefon i 3 timmar och satt i cam samtidigt. Jag är jämt så död när vi gör det. Vaknade kvart i 9 igår, satte mig vid datan 9 och pratade med honom. Hittade ingen borste så kunde inte borsta håret och mammas fina pjamasbyxor hade jag på mig. Jag är egentligen inte en person som tycker om att sitta och prata i telefon, men tiden går så fort när man pratar med han. Ni tror säkert att jag pratar bra engelska, men usch som jag låter, äkta svenne dialekt känner jag haha.

Ska städa upp lite här hos Hanna nu. Kolla ifall det finns några kläder tills ikväll..

Ha en fin lördag!


En härlig sommarbild, pojkarna och jag på stranden på Hilton Head Island i South Carolina


Kommentarer
Postat av: Maria

jäklar vad härligt det ser ut! Vad kul att det verkligen blir av nu med pöjken då:) Men att du pallar att prata 3 timmar engelska i en telefon ,haha. Det är ju mkt svårare än när man står öga mot öga med personen man pratar med.

2008-11-25 @ 00:30:58
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0