En spökstad

Det är vad Norrköping ser ut som just nu. Dimmigt överallt, jag som hade tänkt ta foton på hur det såg ut här när Elin och jag gick på långpromenad idag. Haha, nu vart inte bilderna jag tog något att ha direkt. Bara grått och disigt överallt, nae usch, det blir man trött av, sitter och gäspar här nu.

Är precis hemkommen från promenaden, 2 timmar lång blev den. Jätteskönt att komma ut i friska luften, även fast jag frös rumpan av mig nu på slutet. Det är tur att man förhoppningsvis har en sommar framför sig snart, det måste bli av, det ska vi se till.

Var nere på telefonförsäljnings företaget idag. Jag gick dit och fråga efter chefen, han var där, så vi snackade lite. Jag ska med största sannolikhet gå dit nästa måndag och ha utbildning i 2 veckor, från 9-17 varje dag. Om man säljer ngt på dom dagarna så får man ju såklart behålla det. Om dom är nöjda med mig sen och jag med dom så får jag väl ja mellan provision och grundlön. Om man säljer 1 abonnemang per dag så tjänar man ca 20 - 25000 i månaden, vad han sa. Men det betyder ju även att det är väldigt svårt att sälja antar jag. Jag tänker absolut gå dit och ge det en chans iaf.
Som han sa, det viktigaste är inte vad du gjort innan, att du har körkort eller så, det är att du är driven. Och driven det är jag definitivt, jag behöver tjäna in pengar så fort som möjligt, jag vet ju exakt vad jag ska göra med dom. Driven är bara förnamnet för Sara Lindahl ;) Eller hur blev det där..
Jag förnekar inte att jag säkert inte kommer att tjäna ett skit, men jag måste ge det en chans! Att jag vet att jag försöker iaf, det är bättre än att sitta här på dagarna och att man vet att man definitivt inte kommer kunna tjäna något.

Snart tänkte jag faktiskt spendera tiden med att ligga i soffan och dega lite, är lite sugen på det idag faktiskt, drömma mig bort haha. Sedan ska jag ta och städa lite, sen vid 5 ska jag plocka upp hanna från jobbet sedan ska vi åka och handla.



Imorn ska jag till mammsen, tänkte kanske gå och träna imornbitti när mamma kör spinning, jag skippar nog spinningen! Istället får jag väl gå på rullbandet eller något. Sedan blir det att låna hennes bil och åka dit imorn. Han ska ringa mig hem till mamma imorn, vi har ju inte pratat på massa veckor (jag har bara hört hans röst), så lite nervös är jag över min engelska. Men det ska bli mysigt i alla fall :)

Känns skönt att veta att jag ska på den där teleutbildningen iaf, det går framåt :)
Puss från en glad Sara i en spökstad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0