Det snöar!

Fasen vad det snöar, förhoppningsvis kommer det inte smälta bort på en gång vilket det har tendens till att göra annars. Brr vad jag fryser om fötterna, ifs tog jag av mig sockarna av ngn konstig anledning..


Det är snö där ute, nu är det dock betydligt mer

Sitter hos mammsen, idag ska jag vara ensam med hundarna hela dagen och kvällen, tobbe jobbar över och mamma har jouren. Kommer att börja bo här rätt så mycket nu, jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag inte hade råd att bo med Hanna i stan. Hyran var inte dyr eller så, men när man inte jobbar så kan det vara bra att spara några tusen på boende och mat varje månad. Sen när jag börjar jobba på teatern igen så sover jag hos Martin, han ligger ju borta och jobbar i veckorna nu.

Jag blir så sugen på godis och chips när jag är här, vet inte varför. Kan det vara för att jag ständigt åt godis och chips när jag bodde här på gymnasiet. På ngt sätt känns det tomt utan godiset och chipsen... Eller ifs, det där listade ju jag ut i somras. Tydligen är det så att när jag träffar ngn som jag tänker mkt på så bryr jag mig inte om godis och chips... Men nu är det ju ca 2 månader sedan jag såg han sist, så visst kommer kommer godissuget tillbaka, får fylla upp ett tomrum :p Eller så är jag godissugen för att jag är hungrig, så kan det mkt väl vara... 

Har precis läst klart Martina Haags bok "Martina-koden". Haha, hon är ju så jävla rolig! Det är inte ofta jag sitter och garvar högt för mig själv, men när jag läser den hennes böcker så går det inte att hålla sig. Roligast var när familjen skulle ha sitt lilla "fredagmys".

Kommer inte kunna prata med min kille på några dagar nu, han ska till kusten och jobba där han inte har ngn teletäckning eller internet. Får stå ut tills på fredag morgon. Måste ju bestämma en tid med honom när pappa ska prata med honom, haha det lär bli kul. Vi får sitta framför webcamen pappa och jag, sedan får jag väl skriva det han vill säga (annars tar det väl 1000 år), att dom skulle prata på telefon vet jag inte om det skulle bli så värst lyckat. Nae, msn och cam blir nog bäst. Jag förstår pappa, herregud, släppa iväg sin dotter över hela jordklotet för att bo med en kille som för tillfället bor i tält!
Jag har vant mig vid tanken nu att vi ska bo så där. Eller,  när vi snacka i tele för ngn vecka sen så sa han att han kanske fick fixa en lägenhet tills jag kommer. Men ehh, jag ser faktiskt fram emot det. Brasor på kvällarna, bada i floden och andra romantiska föreställlningar. Men, det lär bli en jäkla utmaning också. Jag ska be honom att fixa en stor kroppsfigursspegel som vi kan hänga upp, det tycker inte jag är för fåfängt, självklart vill man ju veta hur tusan man ser ut när man ska till jobbet. Igår hade han fixat en större säng till oss.
Mamma bara garvar åt mig, men, vad gör man inte för att få träffa den man är kär i... Just nu känns det inte som att ngt spelar roll, bara jag får träffa honom. Gud så klyshigt!

Tänkte väl ner och värma lite klyftpotatis som jag lagade häromdagen. Senare ikväll blir det väl att göra pulvermos och fiskpinnar eller ngt, gourmetkocken. 



Nu ska jag mysa med Zack!

Senare blir det att ta en promenix med de små yrvädren, brrr

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0