Såå pissed off...

Hillu.

Igår var jag på min hälsoundersökning som man är tvungen att göra för att få åka till USA. I telefonen hade medicinskt centrum sagt att priset var 975 med undersökningen och sprutan. När jag väl kom dit visade det sig att undersökningen kostade 975 och sprutan 500, aja, det var ju bara att pejja. Men sen när jag väl skulle undersökas tog det typ 4 minuter och han gjorde bara några streck på pappret, dessutom var han jävligt otrevligt och arrogant! Hur fan kan man ta 975 för en "undersökning" på 4 min? Men men, bara att pejja.
Men grejen var sen att jag sen inte fick mitt intyg för att jag itne hade intyg på att jag vaccinerat mig mot polio och allt möjligt för typ 15 år sedan, det borde dom informerat mig om innan, men icke sa nicke! Så mamma kontaktade stadsarkivet igår så gick jag dit idag och hämta lite dokument om vaccinationer jag fått i skolan, sen gick jag till medcentrum igen, men nej, det dög inte....
Men nu har mamma iaf ringt barnavårdscentralen i linköping och så ska dom skicka lite vaccinationsintyg hem imorn. Hoppas att det är rätt nu, annars kanske det inte blir ngt USA eftersom det är 2 veckor kvar, men det ska jag se till ;)
Iaf, blev jävligt irriterad på dom på Medcentrum, oseriösa, arroganta och tar såna jäkla överpriser!! Det är dagens ris. Kanske överreagerar lite, men det känns som att det är massa hinder hela jäkla tiden för att få åka till USA. Jag vet inte hur mkt energi jag har lagt ner på det, men förhoppningsvis är det värt det.

På måndag ska jag förbi huvudkontoret, sen blir det intervju på amerikanska ambassaden, hoppas inte det krånglar sig.

Kom nyss hem från jobbet, ska laga lite mat snart, sen ska vi mysa lite :)

Igår var sista dagen Marie Louise jobbade på jobbet, vi har fått rätt b ra kontakt så det känns trist. Jag svängde iaf och köpte en chokladkaka och godis till henne innan jobbet som "adjö-present", pyttelite men jag tror att hon blev jätteglad :) Dom andra värdinnorna verkar knappt bry sig, vissa kommer säkert tycka att det är skönt. Fick ett par fina pumps av henne btw förra veckan, vinröda, höga, det är mina nya jobbarskor :)

Party i helgen blir det. Vi snackar om en hel tjej-dag, hoppas folk är på bara ;)
Det brukar ju jämt bli jag, hanna, anna och de vanliga grabbarna. Men hoppas på att Sofie och dom är på också :)

   

Kommentarer
Postat av: Maria

är jag med bland "dom" eller=)? hihi... vilken dag pratar ni om?? lördag??

2008-05-14 @ 21:44:46
URL: http://mariaa86.blogg.se
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

Visst kan jag skicka det, men de mailet är mer för de som funderar på att bli aupairer, hur de ska tänka för att välja familj, vilka de ska åka med osv. Jag tror egentligen inte du har nytta av de mailet eftersom du redan har familj osv klart för dig, men vill du att jag skcikar ändå så gör jag det.
Vad är det för familj du ska komma till, hur gamla är barnen osv?

Ha de så bra!!
Kramar Louise

2008-05-14 @ 23:58:32
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0