Packning

Snart ska jag påbörja min packning, men först måste jag ju få bort allt från vinden o så. Ska ta tag i lite idag då jag ska hem till mamma för att vara med pojkarna. Jag slänger in allt i gäststugan. Men antagligen ska min stora soffa få plats där inne och då gäller det att rensa ut ganska snart.

Btw kommer inte jag jobba ngt mer innan jag åker. Förra fredagen var min sista dag. Jag ser fram emot att komma tillbaka till hösten, de andra kan förhoppningsvis hoppa in för mig när jag är borta, säsongen börjar jui inte flrrän typ 15:e september.

Jag har -150 kronor på mitt konto! Ifs är martin skyldig mig 8000, men ändå, vart har pengarna försvunnit, jag hade tänkt ta med mig 20000 till USA. Det som är tur är att jag får restskatt på 7500 i juni och lön från teatern. Sen har jag några tusingar på lite olika ställen. Men Men. Jag hoppas att jag inte gör av med hela au pair lönen under månaden, jag hoppas jag kan spara ca 1000 kronor varje månad så att jag kan leva livet den sista månaden.

Nu ska jag ta tag i dagen :)

Kommentarer
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Jag hade 1500 till USA ungefär och det var "för mycket" man gör inte va med så mycket i början föräns man känner sig bekväm.

Ett djur, särskilt hund tror jag, kan man varken se eller prata med som man kan göra med sina vänner eller familj.
Men chansen att hunden finns kvar när man kommer hem, precis som den va när man åkte, är större än att man har kvar sina vänner. Vänner kommer och går, men ett djur består.

Kommer du ha något djur i familjen du kommer till?
Ha de så bra!!
Du åker ju snart, aaahhhh

Kramar Louise

2008-05-20 @ 13:30:46
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Juste, ang parkeringsplatserna: Nej de är inte överdrivet stora överallt. Ganska normalt stora, möjligtvist lite större än svenskarnas. Och jag är en URUSEL parkerare. Men det går bra, Man får ta sin lilla tid och tänka smart.
Det är värt att gå 2 meter extra och parkera bra, än att parkera precis utanför köpcentrat eller liknande..

Ha de så bra!!
Kram!

2008-05-20 @ 13:33:02
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Mikaela

Shit, jag akte till USA pank typ :/

2008-05-20 @ 15:24:48
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Pernilla

Oj, lycka till med sparandet :P För det är banne mig inte lätt! Jag försökte men det gick inte så bra haha (A) Mitt svenska sparkonto har fått bistå ganska många gånger måste jag erkänna...

Men ger man sig den på det så ska det ju gå :) Man måste ju liksom inte shoppa massor...hehe.

2008-05-21 @ 23:54:42
URL: http://pernilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0