Lite schleten

Hey you!

Imorse blev det att bege sig iväg till Sthlm då. Det gick rätt enkelt att ta sig upp faktiskt klockan 5.20, det berodde nog på att jag inte hade fallit i djupsömn än, jag somnade inte förrän typ halv 2., låg och tänkte på massa saker, ifall jag inte skulle få visum av ngn anledning m.m. Äntligen börjar det fixa sig med allting runt omkring resan, jag längtar tills att jag sitter på planet till USA och känna att jag lever.

Jag måste säga att det var sjukt dåligt system ambassaden hade. Jag hade ju fått en tid klockan 9 och vi var där typ 10 i. Men då stod det typ 50 pers före mig som också skulle in. Så tydligen var inte tiden så helig. Vi stod där ute i kön i lite över en timma och sedan fick jag tillslut gå in och sätta mig i en timma o en kvart o vänta. sedan blev jag uppropad och gick fram till en lycka. han fråga typ 3 enkla frågor, sen var det klart. skapligt onödigt, men men, det är väl the american style.

Nu fick jag plötsligt 7 sms på rak :S eller 8. det forstätter att fyllas på :Smin mobil har varit lite knäpp de senaste dagarna så det är väl flera gamla sms som jag får nu. Mm det visade sig att det var det. Så förlåt Pamela, Sam, karin, martin o peter för att jag inte svarat. Jag svarar snart.

så det gick bra på ambassaden iaf. john är så gullig som ställer upp och hänger med, även om han har värsta tentaperioden. har sovit middag ett tag nu, tröttis.

okej, helgen då. i fredags blev det ju såklart hockey. petta, edda och feffe var här och kolla. det var en riktigt bra match tycker jag, nästan väntat att sverige skulle förlora dock.

i lördags var anna, hanna och matilda här. vi förfesta och drog sen till trappan, as usual. jag har tröttnat lite på festandet. samma sak varje helg. men man lär nog sakna det iaf, vänta två - tre veckor, sen lär jag väl ha abstinens :p

får se om det blir ngn förfest på fredag, om jag orkar fixa ngn, men det måste jag. skulle vara trevligt att träffa lite folk innan man åker. så ja, karin jag tror att jag kommer ha ngt, och då ska du vara partysugen ;) hehe.

ska upp på vinden snart och rensa. jag tycker sånt är så kul. att kolla upp vad man har för grejer som man helt har glömt bort :p

puss!

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha bra rö Sara! ;) Hoppas på partaj! :p

2008-05-19 @ 17:59:31
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Underbart att få grejer hemifrån Sverige. Perfekt nu när man behöver det som mest.

Jag hade också en riktigt minibil hemma i Sverige, en liten Opel Corsa som går att parkera på de allra minsta parkeringsplatserna.
Här i USA så har jag en av de största bilarna, Youkon XL med 7 säten PLUS bagageutrymme också. Men det går superbra med det ändå.

21 årsgränsen är olika tuffa, på 2 ställen har jag kommit in OCH kunnat handla i baren utan problem. De ser mig som 87:a men inte vilken månad eftersom jag visar upp mitt svenska körkort (dvs de tittar på årtalet, på bilden, på mig och sedan släpper in mig) men på ett ställe så sa dem bara "Tyvärr funkar inte här"
Du kan inte heller handla alkohol i affären (här kör man i affären, inget systembolag här inte) men du kommer klara dig OCH festa mycket med eller utan alkohol. Du är svensk och det hjälper en hel del faktiskt!

Ha de så bra!!
Kramar Louise

2008-05-19 @ 18:23:55
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0