Lite ärenden

God morgon!

Ska snart piffa till mig lite, sen blir det att gå ner till MedCentrum och visa upp intyg på mina tidigare vaccinationer, t.ex. Polio, 1988. Förhoppningsvis ska det lösa sig med det där intyget, börjar känna mig lite smått stressad..
Efter det ska jag gå till ngt foto ställe och ta foto till visumet, dom är stränga med det där, exakt 5*5 cm måste det vara, annars gills inte visumhandlingarna.

Det är helt grått och regnigt ute :( uschalinge.. Ifs har jag saker att göra hela dagen, Sam kommer hit vid 11 sen, vi ska sitta några timmar med Intertrade. Vid 6 blir det jobb och ikväll är jag väl med grabbarna och kollar hockey.

Jag har ju tenta imorn egentligen... Men jag måste verkligen åka till mamma och fixa med mina visumhandlingar imorn, så det blir nog att strunta i den, chanserna är inte sås tora att jag ska klara den heller, hinner inte plugga med allt annat runt omkring.

Det är sjukt hur tiden går fort. Nu är det nästan 1 och ett halvt år sedan jag kom hem från Thailand, som jag sa till John häromdagen så känns det som att jag skulle kunna flyttas tillbaka till et ögonblicket vi stod på flygplatsen, hemkommna till snö och skit, och det skulle kännas normalt. Just nu oroar jag mig lite för mina 4 ½ månader i USA, men det gjorde jag även till Thailand men det blev ju skitbra förutom lite hemlängtan. Ska tillbaka till Lanta och bo där en längre period till i mitt liv, definitely.

Snorkeltur till Koo Haa, känns som om det skulle varit igår
image224

Nu ska jag äta frulle, det viktigaste målet på dagen ;)

Kommentarer
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Jag är småstads brud och var tvungen att ta bilen för att shoppa eller göra något skoj. Men samtidigt hade jag aldrig kört vid Göteborgs gränser innan jag kom hit (inte nu heller dock) men när jag kom hit så provkörde jag redan första helgen med Frank, pappan i familjen. Och visst det är skitläskigt, men det gäller att ta tag med det med en gång. Och det är inte så svårt, eller värre än i Sverige. Dessutom är det mer poliser här så man vill inte köra för snabbt (även om jag gör det jämt nu när jag kör) Dessutom kör jag en STOOOOR Yukon XL (La grande bil om man säger så) men ju större bil man har destå större säkerhet känner man tycker jag. De små bilarna, som det är få av, har respekt för de stora helt enekelt.
Dessutom körde jag fel i 3 jävla timmar i en ny bil innan första månaden va slut här i USA. Pest och pina för stunden men det gör dig starkare i längden.

Jag har varit i NYC än så länge. USA är så stort och det är så mycket man vill göra, men som aupair så har du 2 veckors semester. Nu ska jag till SouthHampton utanför New York om någon vecka, med värdfamiljen. Sedan ska vi också till Florida och allt det där i sommar. Man får passa på att åka med dem lixom. Och när vänner och familj hälsar på.

Allting kommer säkert gå bra för dig med.
Slummläs gärna min blogg från 25 feb. (då jag åkte hit) så har du en rejäl inblick på hur det kan gå till, upp och nedgångar helt enkelt.

Ha de så bra!!
Kramar Louise

2008-05-17 @ 02:48:59
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Förresten ang. det här med shopping innan och i Usa. Jag hade med mig 26x2 kg hit till USA, vilket är övervikt.
Jag var ju bara tvuuuuungen att ha med det, det, det och det. Men jag "varnar" blivande resenärer/aupairer för att ta med kläder/skor/underkläder/jackor osv.
Jag handlar precis hela tiden här, nytt nytt nytt. Skor,väskor,kläder osv.
Det finns ALLT här. Så det är bara onödigt att ta med hemifrån, för som min mamma sa för några dagarsen när jag ännu en gång hade shoppat: Hur ska jag få hem allt när jag ska hem?
En massa extra betalningar för att skicka hem allt.
Jag har på 2 månader köpt 6 par skor här nere. Och jag har 10 månader kvar att spendera och handla.

Så ta inte med dig mer än vad du behöver för de 2 första veckorna, det är bara onödigt för det du kommer göra i början är just att shoppa.

Kramar Louise

2008-05-17 @ 02:52:53
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Julia

Härlig bild! kram

2008-05-24 @ 14:33:14
URL: http://jujulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0