Inte ett moln så långt ögat kan nå...

Det är skitfint väder ute, tyvärr kommer jag inte få njuta av det förrän i eftermiddag. Ska passa på att vara ute i solen heela helgen. Tänkte ta ett dopp antingen i pappas pool eller i ngn sjö, det är ju ett måste innan jag åker, även ifall det är skitkallt :D

Gick upp klockan 7 imorse för att göra frukost till den nyblivna 23-åriga John. Han fick underkläder, en väst och solspray. Vi ska försöka hinner med IKEA i helgen, då ska han få grejer där för några hundra. Har legat och latat mig i sängen nu efter att John gick vid 8.

Men nu blire att ta tag i dagen. Nu närmast ska jag maila tillbaka till Beth. Jag har fått tre mail nu som jag måste svara på, framförallt det sista där hon gick igen bil och mobilanvändande, att ta hem besökare till huset och så. Det verkade bra det hon skrev. Jag får en mobil när jag kommer ner men att jag ska köpa ett internationellt telefonkort så att det blir billigt att ringa hem och så där.

I eftermiddag blir det nog att sitta på en uteservering med min pojk innan jag börjar jobba och han ska iväg på fotboll. Jag jobbar ju bara 3 timmar så det är skönt. Sen ikväll ska vi beställa pizza och kolla film och så, svull som varje dag skulle man kunna säga :)

Och angående att leva livet. Jag anser att jag lever mitt liv 100 ggr mer genom att åka iväg till ett främmande land för en skitstor utmaning som man vanligtvis itne utsetts för, istället för att sitta i gamla vanliga Norrköping och gnälla för att det itne finns ngt att göra och ha ångest för att man är på samma ställe som man varit i hela sitt liv. Tänk, när jag kommer hem kommer jag prata skitbra engelska, blivit jäkligt självständig, upplevt hur mkt som helst, lärt känna massa människor runt om i hela världen (man bor med au pairer från hela världen de första dagarna som man sedan säkert kommer attha kontakt med) etc etc. Det är en erfarenhet för livet, istället för att jag skulle sommarjobba för ett bemanningsföretag t.ex., hur kreativt, utvecklande är det.. Det är först när man utsätter sig för prövningar och utmaningar som man känner att man lever. JAg är mucho stolt över att jag vågar åka iväg som au pair, det är många som vill men inte vågar :)

pussiluss!

image212

Kommentarer
Postat av: Maria

håller med dig...hatar otrohet!!!

2008-05-08 @ 09:18:50
URL: http://mariaa86.blogg.se
Postat av: Maria

det är faktiskt inte så kallt i vattnet sara!! förra veckan va det 13 grader på mitt land! såå har det ju säkert värmts på lite..=)

2008-05-08 @ 09:21:48
URL: http://mariaa86.blogg.se
Postat av: Pamela

Det ska du va också.. JÄTTE STOLT!..

2008-05-08 @ 19:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0