Eurovision song contest

Har precis varit hos Stavis och kollat eurovision, pga mitt tjatande. Tycker det är kul att se så stora tävlingar. Min favoriter ikväll var Island, Portugal och Charlotte såklart, och alla dom gick vidare ;) Jag tycker om Charlotte, tycker att hon verkar jordnära.

Innan dess var vi på match mellan Kvarsebo och Kneipen. Ingen av John, stavis och sebbe var med och spelade, antagligen därför de förlorade med 10 - 0 ;) mohaha.

igår mailade jag de andra au pairerna som ska flyga samtidigt som mig, allihopa är på att träffas och de verkar skittrevliga, det känns bra :) ska svara på massa mail imorn tänkte jag.

Tidigare på dan var jag på stan och Maxi med hannis, köpte lite smink och sånt som behövdes. Måste köpa presenter till min värdfamilj, men jag vet verkligen inte vad jag ska köpa. Det känns som att alla köper svenska fotbollströjor, ngn som har förslag på present till föräldrarna, 3 grabbar och en 13-årig tjej?

image233

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Svar: Hm, det funkar. Men det beror helt pa vad man prioriterar for saker. Man kan ju forsoka leva billigt genom att ata hemma varje dag och inte festa for mycket, men da kan det ju bli ganska trakigt.
Men jag har lyckats spara $100 av mina $315 jag far varannan vecka :)

2008-05-23 @ 18:42:24
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Pernilla

Svar: Jag har bytt familj två gånger. De två första familjerna var i området runt Boston i Massachussetts och sen hamnade jag i Vermonts största stad Burlington.

Känns väldigt konstigt att vara hemma igen...som om USA aldrig hände typ. Men samtidigt är det ju helt underbart :)

Måste bara vänja mig vid att alla pratar svenska runtom en igen också haha :P

2008-05-23 @ 19:41:59
URL: http://pernilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0