Det pratades svengelska i min dröm

God morgon!

Hade inte ställt klockan förrän halv 10, men idag vaknade jag utvilad. Precis innan jag vaknade drömde jag att jag  kommit till familjen. Dom var väldigt avslappnade och bekväma att prata med. Dock, dom pratade lite svenska också. Haha, Sara, sån hjälp tror jag inte att dukommer att få. Men i drömmen satt jag och tänkte, vad fasiken snackar dom lite svenska för?! Ifs hade dom varit i Sverige en vecka ett tag innan, men ändå. Svårare än så att prata blir det nog för mig, det är bara att ställa in mig på. Min engelska idag är ju inte alls så jättebra, jag har rätt bra ordförråd och kan iaf göra mig förstådd, uttalet är ngt som jag lär lära mig där nere. Vem vet, lite charmigt kanske med Swiidiiisch accent.

Ska svara på Beths mail nu, bland annat vad jag tycker om att äta. Jag kan ju faktiskt vara ganska kräsen, men det mesta kan jag ju äta egetnligen. Jag ska dock skriva att jag inte är så förtjust i fisk och skaldjur. Om jag ska bo hos dom i 3 och en halv månad lär dom nog upptäcka att man inte är perfekt och äter allt :p

By the way, eftersom Cultural Care i Sverige eller USA strulade lite med mina visumhandlingar kommer jag ju åka 31:a istället för 25:e, tänk, imorn skulle jag åkt egentligen! Men familjen ville inte att jag skulle åka 31:a eftersom dom är på business trip när jag kommer fram. Jag tänkte: Okej, det kan ju vara bra, då kan jag lära känna barnen lite innan och bryta isen med dom först. Men nu ska tydligen barnen med på resan, så Jays mamma ska hämta upp mig i Charlotte. Jag vägrar sova i deras 4-våningarshus ensam, mitt ute i ingenting. Men dom har antagligen inte tänkt det heller, antingen får farmorn också sova där, annars får jag sova hos henne och farfarn. Hoppas dom har en äkta söderstats dialekt, jag tycker det är så charmigt! :D
Men jag anländer där på fredagskvällen, sen på lördag ska jag på au pair möte hela dagen, Beth skulle se till så att jag kunde gå med deras vänner au pair, Isabella, sedan på söndag förmiddag kommer dom hem igen.

Så, vilken energi jag har idag känner jag, skrivit ett sånt här långt inlägg på morronen. Blir väl att dra upp stackars John ur sängen, fotboll skulle vara kul!

This is my family, dock är  det taget för 2-3 år sedan, så på de senare bildena jag fått ser de mkt större ut.

image174

Kommentarer
Postat av: Maria

vilket äventyr det blir!!=) Det kommer gå kanon för dig därborta..man tror att man inte kan så mycket engelska men som sagt, man gör sig förstådd och lär sig nytt hela tiden så det kommer gå perfa=). Jag vill också vara aupair.. va jättesugen på det förut..men nu siktar det mot att jag ska söka utlandstjänster istället då jag blir klar till jul..vore ju kul med en tjänst på typ svenska skolan i kina, thailand eller något=)..hihi kan ju drömma;). Snart åker du..:) puss

2008-05-24 @ 11:15:48
URL: http://Mariaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0