1:a maj-tåget

Just nu håller det på att åka förbi massa motorcyklar i första maj tåget utanför vår lägenhet. om vi skyndar oss ska vi ner och kika lite.
är faktiskt inte alls bakis idag, så skönt. gårdagens kväll bestod av grillning hemma hos hoffe, sedan blev det ju förfestande där också. efter det ville dom andra dra tidigt, kvart i 12, till palace men då gick hanna och jag till delhi och tog en cider. sedan blev det lite dansande och karaoke. vi sjöng inte, även fast jag ville det ;p vi drog dock när en konstig kille började sjunga "Im yooour ladyyy, and you are my maan" så hemskt man kan tänka sig.. man kan väl säga att kvällen blev rätt lugn ändå.

idag sov jag ända till halv 12! det berodde på att jag inte ställde alarm vilket jag alltid annars gör. skönt att jag fick mina 8 välbehövliga timmar.

sedan dess har jag suttit och kollat på Madicken på tv. Jag har glömt bort hur bra den filmen är. och nyss var det precis en dokumentär om astrid lindgrens småland som var lite rolig att kolla på. hon har skrivit så många sjukt bra berättelser. ska nog ladda ner massa klassiska filmer sen. Barnen i Bullerbyn är ju ett måste, det föreställer ju Martin, jag, hanna, henke, andreas, rebecka, rikard och helen. då vi alla bodde grannar som små (där mamma fortfarande bor). Vilka lantisar vi var, hoppade på höskullar, byggde kojor i skogen, åkte kälke ner för vägen, cyklade till sjön i Mariehov. Wonderful.

vid klockan 4 kommer pappa, anna och lisa hit eftersom jag och john ska bjuda dom på middag. det är fläskilégryta och pasta som står på menyn. sedan får man se ifall det kan bli en promenix eller ngt. ska förresten rensa bland mina kläder, det är välbehövligt. ikväll ska vi kolla på The Bankjob.

Ha en trevlig 1:a maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0