Kostymprovning & Jobbkväll

Idag var jag nere på hos teaterns sömmerskor med anledning av att teatern har 100-års jubileum nästa helg och vi värdinnor och lite mer personal ska klä ut oss med kläder man bar på den tiden. jag ska ha en korsett med en klänning över samt en underkjol. haha, det var rätt kul att testa den där korsetten, snacka om att man vill ha en sån midja :p känner mig dock lite orolig för att gå runt med den där korsetten från 1 till halv 1 både lördagen och söndagen, men vill man vara fin får man väl lite lite pin ;p som frisyr tänkte jag ha en enkel knut och kanske pärlörhängen.

igår började jag jobba igen efter nästan tre veckors ledighet. den nya föreställningen är "Romeo & Julia", om jag ska vara ärlig så var den ingenting för mig överhuvudtaget. 3 timmar och 20 minuter lång är den, jag trodde det bara gällde musikalerna, men icke! haha, den är alltså inget jag rekommenderar för tillfället, men den kasnke kan bli bättre med lite fler tittar.

imorn fyller jag år, 20 dessutom. blandade känslor inför det där. men det här året kommer att bli bra, det känner jag på mig ;)
morgondagen är smockad med saker att göra. självklart ska jag vara nere på systemet när det öppnar för att köpa lite allt möjligt. vid 1 är det kalas som gäller för båda släkterna hemma hos mamma och vid 7 börjar vi förfestandet här hemma! :)

nu ska jag nog käka ngt o kolla på tv. john ska ha tenta imorn vid 8 så han behöver sin lilla sömn:p

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0