seg söndag

idag har jag knappt gjort någonting, pluggat lite grann och städat lite grann. och nyss tog jag o john en liten promenad, annars har jag bara softat.. vaknade sent idag, det var länge sedan jag sov till halv 12, men det var skönt att bli lite utvilad:)

jag funderar på att åka iväg till USA som au-pair från slutet av maj till mitten av september, de ställen som lockar mest är los angeles eller manhattan, men självklart är ju familjen viktigast. jag tänkte skicka efter en broschyr och gå på ett möte som komme att vara i linkan 16:e februari. det är ju nästan helt perfekt för mig att åka iväg under den här perioden, annars då man åker som au pair till USA är det nästan alltid krav på att man ska vara där 12 månader, vilket kanske kan bli lite långt. Nästan 4 månader vore helt perfekt som det känns nu! jag missar antagligen en eller två kurser i progerammet då, men det ordnar sig alltid, + att man ska plugga lite grann i USA, då finns det möjligtvis ngn kurs som ingår i mitt program. Men, får se, det är väldigt lockande just nu i alla fall ;) jag har läänge funderat på att åka iväg, men 12 månader har känts lite långt, så den här gången är det mycket möjligt att det blir av :)
 
image99

Los Angeles?

image100

Manhattan?

snart ska jag o john laga mat, det ska bli pomme och kött med min hemlagade sås ;) sedan ska han iväg på basket och efter det blir det nog ngn film och lite söndagsmys.

ha det fint!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0