Ännu en lördag

Idag har jag inte varit allt för alert, jag sov på  soffan inatt eftersom john skulle se på  thaiboxning i sovrummet och jag ville se på csi. då blev jag arg och la mig ute i soffan, inte allt för skönt att ligga på en skinnsoffa hela natten och det klibbar och grejer haha.

nu är jag precis hemkommen från min kusins felix kalas, alltid roligt att träffa släkten. jag passade på att ta lite bilder till mitt fotokollage som jag måste bifoga i min au-pair ansökan. värsta kraven har dom, inga strand eller bikinibilder, inga urringningar, ingen alkohol (vilket man kan förstå) etc etc. dom där ansökningarna är på ngt sätt "amerikaniserade", det känns som att man måste vara guds bästa barn, men jag orkar faktiskt inte fjäska och hålla på, i början av ansökningarna står det att man ska vara ärlig eftersom man kommer till den familj som passar en bäst då. på fotot måste jag väl antagligen använda polotröja och ha ett kristet kors på mig för att kunna åka dit, eller inte.. :p jag får helt enkelt ta fram allt bra som finns med mig och försöka fylla ut :p
jag ringde dit i förrgår och tydligen så var det inte så många sommarplatser, så jag måste skicka in fort känner jag, men det är ju rätt mkt arbete med ansökningarna o så. ska kanske fixa lite med det där i helgen

ikväll blire antagligen lite lugnt, jag ska försöka plugga lite nu på eftermiddagen iaf. egentligen skulle jag hem till mamma nu och slinga håret, men nehe, john har tydligen bilen så jag är lite "små" sur, jag behöver verkligen slinga håret, det ser förjävligt ut nu och imorn åker mamma och dom till fjällen en vecka så då lär det ju inte bli av..

nu i veckan ska jag jobba på teaterns kansli där mamma jobbar, jag ska hjälpa dom lite med att lägga in lönespecar och grejer i datan eftersom mamma är på semester och marie behöver hjälp på löneavdelningen, hoppas att det är lätt bara.. så det blir helttidsjobb för mig några dagar nästa vecka, det är man ju ej van vid :p

lite bilder :)

  

 

ska la ta tag i ngt nu

puss :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha, nyår, woho! SNygga pics!

2008-02-03 @ 18:42:29
URL: http://johannastenqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0