Lite mysigt med julsånger

Sitter och lyssnar på Lugna Favoriter, det är radiokanalen som jag utan tvekan lyssnar mest på. Nu kör dom massa jullåtar, det är ju lite mysigt.

Har köpt biljetten från Arlanda till Heathrow nu, kommer vara framme i London 16.45 och flyget till NZ går 21.05 så jag tycker att jag har rätt bra marginaler ändå.

Imorse tog jag och hundarna en långpromenad i skogen, tänkte att vi skulle vara lite spontana så vi började gå på en stig jag aldrig varit på innan. Vi gick och gick sedan kom vi ut på en större stig som gick ner till gärdet, trodde jag! Vart fasen är vi tänkte jag. Men vi hade visst gått längre än förväntat så långt där borta såg jag kyrkan och kunde orientera oss hemåt.
När jag gick där i skogen så kände jag mig lite som en friluftsmänniska och att det kunde vara bra träning tills jag kommer fram till NZ. När jag  just känner mig stolt över mig själv halkar jag på en stor sten och ramlar ner i geggan, blir lerig på hela ena byxbenet. Ställde mig upp och klagade på att jag fick skitont i armbågen. Kommer att få ett stort blåmärke nu... haha jag kan tänka mig hur jag kommer att se ut när jag ska lära mig att åka skidor där nere... han skrev det senast igår, att han såg så fram emot att få spendera lite vinter med mig med skidåkning hela dagen och sedan mys hela kvällen framför brasan. Haha, jaa jag kan ju tänka mig hur det blir i verkligheten. Jag lär bli skittjurig för att jag inte ens kommer upp i liften med skidor på, sedan kommer jag att ramla hela tiden och känna mig helt värdelös tills jag kommer att bli tjutfärdig och sen tjurig. Haha, men inte ska man spräcka en romantisk föreställning...

Snart ska jag göra lite hushållssysslor tänkte jag. Hänga upp tvätten, städa lite i mitt rum och sen ner och skala potatis.

Ikväll ska jag till pappa och sova där. Det är skönt, han är åtminstonde uppe längre än till 9 på kvällarna. Vi ska väl kolla på film antar jag och softa. Pappa har alltid massa läsk och gott hemma, yummie. Det kan vara bra emellanåt ;)

har förresten pratat med en kvinna nere i Wanaka som har 4 döttrar som behöver ngn som jobbar deltid, vi har mailat lite och det verkar intressant. hon har två tvillingar till i magen! men jag ska ju "bara" ta hand om de 4 döttrarna. Lönen verkar rätt bra också, jag visste redan innan att NZ löner är lägre än i Sverige, men dom betalar inte lika mkt skatt och så verkar det vara billigare där nere att leva.
Som tur är kommer jag inte ha mkt utgifter där nere, vårt "hus" kommer att kosta 250 spänn var i månaden och sen är det ju mat och bensin. de flesta aktiviteter är ju gratis. Måste verkligen betala tillbaka på min skuld känner jag.

nu ska jag börja med någonting, men först skicka e-biljetterna till mamma så att hon kan skriva ut dom på jobbet :)
ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0