Inspirerande låt

Kom precis hem från jobbet på teatern. Det blev att sitta och snacka killar hela kvällen med Madde, en annan värdinna som faktiskt är i min ålder :p Såg ingen akt av föreställningen idag, men om det på ngt sätt löser sig så jag kan åka in o se hela imorn så ska jag göra det, man får ju betalt ;)

Annars har dagen varit lugn. Pappa har inte hört av sig från Indien än!! Han ringer väl i dagarna, dom har det säkert jättebra.

Tänkte se på "bonde söker fru" som mamma spelat in nu ikväll. hittade dock inte bandet och vill inte väcka henne, får se det imornbitti istället.

En underbar låt, som har några år på nacken men som jag lyssnat sönder dom senaste dagarna är "Gabriellas sång" som Helen Sjöholm sjunger. Hon måste vara Sveriges bästa sångerska. Låten är med i "Så som i himmelen".
Adress på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=-Hs9ck1aal8

Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

För mig betyder den här låten att man kan göra vad man tusan man vill utav sitt liv, om man har fått en plats här på jorden, varför inte leva till fullo?

Ska surfa ett litet tag, sen ska jag nog läsa "Himmel" av Torbjörn Flygt. Lilla Zack ligger och väntar på mig i sängen.







Detta var en så himla cool upplevelse som jag kommer att minnas för resten av livet. Vilken otroligt härlig känsla det var när jag och Elin cyklade över Golden Gate bron i San Francisco. På något sätt var det så stort, en symbol som man sätt hundratals ggr på tv. Att allt var så sjukt vackert bidrog också.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0