Hur är det för turister i Sverige?

God förmiddag!

Fick precis ett  överrasknings samtal från Dan, det är ju skitdyrt att ringa så vi pratade bara i några minuter. Jag kan säga det att gud vad hemsk min engelska är, inte alls som när jag var i USA. Men jag tror att det känns konstigt för att inte han har amerikansk dialekt och att jag egentligen har det och så blir det ngt mitt emellan eller ngt. Han påpekade faktiskt att min engelska hade blivit sämre :p måste verkligen försöka träna upp det där, men! det är något som jag tänkt på innan också, hur fan måste det vara för turister som kommer till Sverige? Ingenting står ju på engelska, inga skyltar eller ngt, det måste vara jättesvårt för dom som inte kan svenska att komma hit.
Så inte får man ngn träning direkt att prata engelska. Ehh, jag får prata som en efterbliven, jag lär bli bättre :D Kanske får göra så att jag går runt och pratar engelska med mig själv och hundarna...

Skickade mina referenser för ett litet tag sen till kvinnan i NZ. Hoppas att det blir ngt. Hon väljer mellan mig och en kanadensisk tjej som hon intervjuade igår, tydligen var hon äldre än mig, så den fördelen har hon på sin sida och att hon pratar flytande engelska och att hon faktiskt är där just nu. Men vi får se, jag har fördelen av att ha tagit hand om 4 barn innan.

Va ska man hitta på idag då... jag har blivit sjuk... det gör ont att svälja och så är jag täppt i näsan och så har jag ont i huvudet och magen vartannat. jag kan inte sova med täppt näsa, det är omöjligt för mig, jag vaknar upp varje halvtimma. just nu är det inte lika farligt som det var i New York. Fattar inte att jag kunde gå runt där hela dagarna proppat med folk. Flyget hem var hemskt, fick en sjuk jäkla huvudvärk, tacka för tanten som satt bredvid mig som hade tabletter.

ska käka lite lunch snart, sedan blir det väl att laga middag framåt eftermiddagen. ska nog börja läsa Torbjörns Flyght nya bok "Himmel" idag. Se om det är ngt att ha!

Jag skulle behöva lite massage, har ont i nacken och armbågen sedan igår då jag så graciöst ramlade i skogen...



så här ser jag ur när jag är sjuk, iaf känner jag mig så. det här är ngn av de sista dagarna i NY vid Rockefeller Center. Den här dagen var jag förbannad och besviken på han också! Karlsvin tänkte jag och Elin då :p

Kommentarer
Postat av: Elin

haha aa tänk om vi hade vetat den dagen hur det skulle bli :)

2008-12-04 @ 18:14:56
URL: http://elin87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0