Hemmafrun

Precis dammsugat nedervåningen och städat Zolas bur. Nu när jag är arbetslös känner jag att jag måste aktivera mig lite här hemma. Därför blir det oftast ngn slags städning varje dag och matlagning.

Nästa vecka börjar jag jobba på teatern igen. På tal om det måste jag ringa till dom och säga att jag ska säga upp mig pga att jag åker i mitten av januari. Bästa jobbet jag haft, men allt handlar ju om prioriteter, även fast det är ett väldigt bra jobb så är det så mycket mer värt att jag får uppleva ngt helt annat i mitt liv.

Idag har jag mailat en familj nere i Wanaka som Meagan tipsade mig om. Dom letade efter ngn som kunde sitta barnvakt halvtid. Så vi får se om det blir ngt med det. Kan tänka mig att betalningen inte är den bästa. Och om jobbet skulle bli aktuellt för mig så vet jag inte om jag kan tacka ja, jag behöver ju typ jobba heltid. Men det är sånt som löser sig :)

Om inte jag hade NZ att se fram emot så hade jag absolut hittat ngt annat att göra vid det här laget. Jag hade antagligen åkt till Barcelona i februari med Pamela, skulle varit skitkul, men det får bli en annan gång.
Jag skulle helt enkelt inte klara att gå runt så här om jag inte hade ngt att se fram emot, för mig är det jätteviktigt att alltid ha nya grejer på G hela tiden. Det är skönt att ha träffat en kille som känner samma sak. Som han uttryckte sig förra veckan "jag ser livet som ett race där jag tävlar mot tiden, hela tiden vill jag bocka av saker som jag vill göra i livet". Det känns så skönt med ngn som har massa grejer han vill göra och han ger sig inte förrän han fått dom gjorda, att han alltid försöker att eftersträva att leva sin dröm.   

Så, nu ska jag ta en promenad med hundarna. Det är helt sjukt, redan svart ute typ... Jag ser fram emot tills jag sitter vid lägerelden och myser en skön sommarkväll :)



puss på mina favoriter

Kommentarer
Postat av: Pamela

Jaa! det får bli nån annan gång, det finns masser med ställen kvar att åka till!! pusss

2008-12-03 @ 00:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0