Heaven Sent

Nu var det fredag eftermiddag igen då! Om exakt 6 veckor är jag i Auckland och träffar honom! Vi pratade på msn och cam imorse, det vart ett ganska givande samtal. Vi verkar vara på samma nivå, men jag tror att båda inte riktigt fattar hur det har kunnat bli så här från att ha bara umgåtts en natt och pratat. Jag tror i alla fall på ödet. Det är för många småsaker som har gjort att allt det här har gått så smidigt som säger mig att det är meningen att jag ska åka dit. Ifall det nu mot alla odds inte skulle funka mellan oss så skulle jag antagligen stanna där nere, jobba, träffa nytt folk och resa. Men det känns tryggt att jag faktiskt har han där nere som väntar på mig, han har visst talat om för massa om att jag ska komma ner, blir kul att träffa hans mates.

I eftermiddag ska jag skjutsa mamma till Eva där hon ska basta och dricka vin. Sedan ska jag hem till John och fika och lämna lite grejer från vår lägenhet som jag har. Sedan ska jag skjutsa martin till kungsgatan och sedan möta upp Hanna efter hennes jobb. Vi ska se IDOL och mys. Sedan ikväll ska jag skjutsa hem mamma och då passar jag på att sova här. 

When love won't let you, walk away
You can't help who you love
And you find yourself giving it away
When you think you're in love

Jag lyssnar nästan bara på musik som jag lyssnade på i somras. Dvs James Morrison, Rascal Flatts, Keisha Cole, Boyce Avenue, Chris Brown, Tim McGraw etc.



Mailade lite med Beth igår, hon verkade jätteglad av att höra av mig. Tydligen har hon hunnit med lite julklappsshopping, den kvinnan som har så mkt för sig jämt. Hon skulle verkligen behöva lite egen tid. Jag hade en jättebra tid med dom, oavsett ifall det var lite delade åsikter ibland så fick jag lära mig så himla mkt. Jag kommer antagligen alltid ha kontakt med familjen, Nick ska ju komma hit när han är 18 och parta med mig, då är jag 31 ;)

Denna natt var ett helvete. Jag har varit såå sjuk. Fick gå upp halv 3 för att jag hade så himla ont i halsen, helt täppt i näsan och ont i magen + ont i kroppen, typ nacken och ryggen. Efter ett tag halvsomnade jag igen och det blev samma sak klockan 5, så har det hållt på hela natten. Brorsan kom nyss med lite mediciner, halstabletter och en bra nässpray som faktiskt funkar, så inatt ska det definitivt bli att sova!!

Jag har varit väldigt dålig på att ringa till folk, jag vet inte, men jag tycker inte riktigt om att prata i telefon. Men det lär det bli ändring på tills nästa vecka (eller helgen), klart jag vill höra hur ni har det.

Jag vill att veckorna både ska gå fort och sakta. Grejen är den att jag inte bara kan vara överlycklig över att åka dit, jag måste lämna familj och vänner för en ganska lång period. Om jag hade fått ta med mig dom viktigaste personerna så hade jag med största sannolikhet varit överlycklig, men nu är det ju ngt som gör att jag håller mig tillbaka. Men det här har jag varit med om två ggr innan, innan thailand och usa, men jag vet att jag mår prima när jag väl är framme. Det är bara tiden innan och att man vet att man ska lämna och inte ses på ett tag som gör mig nere.  Grejen att man inte vet vad man ska förvänta sig gör det också lite svårt, men det är ju det som är lite av spänningen. Jag känner mig trygg dock eftersom jag vet att han är där  och han är en jättefin person som verkligen kommer att ta hand om mig. Han är mest orolig över att jag kommer att tröttna på honom. Idag när vi pratade sa han att han ville att vi skulle ta det lite lugnt när jag kommer ner, att han tycker om mig för mkt för att förhasta saker och sedan messa upp det. Jag håller med, vi börjar med att lära känna varandra på riktigt :)

Ska plocka upp lite här snart. Har fått lite huvudvärk :S Tror jag kanske tar en varm dusch snart. Ska bli kul att träffa John, det jobbiga är att jag kan bli så sentimental (fråga mig inte varför) och tänker på hur allt var innan. Jag längtar inte tillbaka till att vara tillsammans och bo med honom. Men att ha en sån slags relation som vi hade, då vi 100 % kunde vara oss själva och ändå älska den andra personen, det är vackert. Jag älskar fortfarande John, men inte på det sättet jag vill älska någon som jag är tillsammans med.

Långt blogginlägg, skönt att skriva av sig lite :)
Ha en trevlig fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0