Finbesök

Kommer antagligen att få finbesök i Nya Zeeland, av ingen mindre än Elin!! Jag hoppas att hon hinner komma till min födelsedag 8:e mars ;) Då ska vi bila runt lite i NZ och självklart måste vi ju testa "Skyjump", problemet är bara att Auckland (där the skyjump ligger) ligger 18 timmar ifrån vart jag ska bo, men det är sånt man löser. Då kan hon bo med Dan och mig (eller hur det urartar). Sen tycker jag att Elin kan skaffa en liten kiwipojke (bara för skojs skull för att det är jobbigt med distansförhållande) som kan lära henne surfa och att hon då stannar till i slutet av maj och att vi både anländer i början av juni, svensk sommar! Det låter väl bra tycker jag :p Så det får vi hoppas på nu. Det kan nog behövas lite svensktalande människor där nere. Så Elin, nu tycker jag att vi säger det, nu utforskar vi NZ ;)

Igår såg jag en jättebra film som hette "Twin Sisters", en holländsk/tysk film som var riktigt bra. Den handlar om två tvillingsystrar som splittrades när de var så och som växte upp under andra världskriget. Den ena gifte sig med en tysk SS-soldat och den andra med en judisk pianist. Sedan fick man följa deras olika öden. Jag tycker ofta att filmer som handlar om andra världskriget är riktigt bra, man får sig en tankeställare och börjar reflektera över sitt eget liv. Vi har en väldans tur, och den ska man ta tillvara på och se till att man är lycklig i livet när man har alla förutsättningar för att vara det. 
Dagen innan pappa åkte till Indien så såg vi på serien "Förintelsen" eller "Holocoust" som den heter på engelska. Pappa hade fått den på DVD, 8 timmar lång var den, vi lovade att vi skulle hinna se hela. Vad händer, jo pappa somnar efter typ 5 timmar, så nu i veckan när han är tillbaks lär vi se de kvarvarande timmarna. I alla fall, "Förintelsen" handlar också om andra världskriget och man får följa en judisk familj från tiden innan judeförföljelsen börjat tills det helt har urartat. Det ska bli spännande att se hur serien slutar, antagligen väldigt tragiskt.
Det kan vara bra att få sig en tankeställare ibland.

Imorn ska jag börja köpa julklappar tänkte jag.
Nu ska jag städa Zolas bur och lite så.


Ha en bra måndag! Med tanke på vädret så känns det nästan som vår, men det är väl trevligt...


Kommentarer
Postat av: Elin

ja fy fasen va kul, det kör vi på ;)

2008-12-22 @ 22:47:04
URL: http://elin87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0