Fick jobbet!

Guud vad allt flyter på för tillfället :) Imorse såg jag att Susi (kvinnan i NZ vars barn jag ska ta hand om) hade skickat mail och sagt att jag hade fått jobbet. Vad skönt det känns! Då blir det att jobba 6 timmar per dag 5 dagar i veckan i två veckor och 3 dagar i veckan dom andra två veckorna i månaden. Nästan 100 timmars arbete lär det bli i månaden men ändå massa ledighet. Det kommer att bli så att jag först åker ut dit på morronen och jobbar i två timmar och sedan kommer jag att åka tillbaka och jobba vid klockan 2-6. Vissa kanske skulle säga att det vore jobbigt att jobba i bara två timmar på morronen, men jag tycker att det ska bli skönt, då tar jag mig upp tidigt på morronen, Dan kommer ju ändå stiga upp vid halv 6 varje morgon för sin dagliga springtur innan jobbet.
Det känns bra också att båda jobbar så att vi inte umgås jämt och ständigt utan har våra egna liv. Han har ju 3 timmar på sig efter sitt jobb att träna och vad han vill göra innan jag kommer hem. Sedan har vi hela helgerna på oss att hitta på massa kul, han är väldigt spontan så det är ett stort plus för mig.
 Känns bra också att det faktiskt är jag själv som skaffat mig det här jobbet genom egna kontakter, trots att det är han som bor där. Hade ju dock aldrig fått jobbet om han inte hade fixat en egen bil till mig, bilen är jag beroende av.

Jag vet att jag kanske inte borde lägga ut bilder här, men jag lägger ut en liten i alla fall på tjejerna jag ska ta hand om i ett par månader framöver och Susi. Ska bli så himla kul att ta hand om tjejer, dom ser ut som små söta damer.





Så att saker och ting flyter på bra för tillfället. Jag har haft två stycken som har hört av sig om soffan, får se om det blir något. Skulle vara skönt att få in några tusen, tror jag ska betala av lite på mina skulder då. Jag undrar hur mkt pengar jag måste ta med mig till NZ. Har ju typ inga boendekostnader. Jag tar med mig några tusen, sedan får jag lön från teatern två ggr när jag är där nere.

Har för övrigt sagt upp mig från teatern nu, tråkigt men jag kanske kommer tillbaka. Det är det att jag antagligen kommer att resa och jobba någonstans i höst igen, när jobbet börjar igen.

Imorn börjar jag jobba på teatern igen, det är genrep inför premiären av musikalen på lördag. Sedan ska jag visst stå och försöka sälja Soda Streamers inne på Elgiganten på lördag, haha, jag ska dema där. Alltid så blir det ändringar. Innan skulle jag vara på ICA Maxi och sälja läppglans och hårfärg, nu blev det inte så utan istället soda streamers. Jaja, det går väl an, bara ett par timmar och det blir ju faktiskt ett par hundralappar, kommer ju inte ha ngt annat för mig på lördag iaf.

Just nu måste pappa och Anna anlänt i Indien, hoppas allt är bra. Jag vill inte oroa mig över de där terroristattackerna, finns ingen mening med det. De kommer hem tidigt på julafton, det är bra för sedan på kvällen ska vi till farmor där massa folk kommer att vara. Lottningen har blivit gjord och jag och tessan ska köpa julklappar till varandra :D

Allt flyter på här som sagt och det gör det fortfarande med honom. Vi hörs alltid av minst en gång om dagen, antingen genom sms, msn eller att han ringer, vilket inte blir så ofta. Vi har sagt till varandra att vi inte kan lova varandra någonting, det är omöjligt att veta hur det kommer att bli när jag kommer dit ner. Vi tänker inte tvinga fram någonting. Men, chanserna är stora att det kommer att bli ngt fint, jag har aldrig klickat med en person på det sättet innan, kärlek vid första ögonkastet... Jag försöker att lära honom lite svenska. Ibland försöker han överraska mig genom att använda ett översättningsprogram från engelska till svenska. Det här skrev han häromdagen:
"du är, så härligt hoppas jag en dag som jag kunde att gifta sig någon som så var härligt som dig".
Det där översättningsprogrammet funkar inte riktigt, men man förstår ju oftast vad han menar :p

Min förkylning är på bättringsvägen faktiskt, känns skönt, kanske att man får sova ett par timmar i sträck inatt då.

Nu ska jag skriva upp en lista med vad jag behöver packa med mig, imorn är det exakt 5 veckor innan jag åker och det lär gå snabbt.
Sedan blir det att ta en varmdusch.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0