Svar från au-pair familj

Hej!

Jag har varit riktigt dålig på att blogga de senaste dagarna, har inte känt lusten till det helt enkelt.

festen i lördags blev lyckad, det var många roliga outfits att spana in ;) vi snackade om att anordna en egen maskeradfest, men tänkte att det kanske inte vore så lyckat om folk inte är så seriösa, vilket det säkert skulle bli. annars skulle det vara kul att fixa ngt sånt, kanske som adjö-fest om jag åker till usa? ;)

i söndags mådde jag itne bra, ganska bakis faktiskt, och inte blev det bättre av att se reprisen av "rent hus" med stigbjörn i huvudrollen. fy fan vad äckligt det var hemma hos den människan, det blev att springa in på toan och spy några gånger under programmet :p senare på kvällen var jag mkt piggare och åkte hem till mamma och bakade, mina kakor är poppis måste jag säga ;)

jag har börjat gå långpromenader och mer ska det bli. i måndags gick jag, anna och hanna en långispromenad på en och en halv timma, jätteskönt med tanke på vädret. norrköping är mysigt bara det är lite bra väder.
just nu är jag hemkommen från en promenad med hanna. vi har gått runt hela stan skulle man kunna säga, oxelbergen, motala ström, typ uppe vid kungsgatan, klingsberg och allt möjligt. 8500 steg blev det, så det var väl bra. minst 10000 om dagen ska man tydligen gå vilket jag måste uppnått idag då jag varit hemma hos mina favoritpojkar!

och till rubriken. idag har jag fått mail från en amerikansk familj som bor i north carolina :D familjen består av föräldrarna, 4 barn i åldrarna 7,9,11 och 13, många barn men de två senaste reder sig nog rätt mkt själva. dom bor i en mindre stad som heter Hickery och bor på en hästfarm, fast för tillfället har de bara en häst. men tydligen har de 80 hektar mark, jag har räknat ut att det är 80 000 kvadratmeter med åar, floder, sjöar och skog. dessutom har de 4 hundar och en groda eftersom pojkarna tycker om att hitta grodor och grejer i åarna :p
samtidigt vet jag inte om det kan bli lite väl isolerat, man vill ju kunna ha ett socialt liv efter jobbet med barnen. men jag ska maila tillbaka till dom nu ikväll och sen får vi väl höras på telefon.
det är ju omöjligt att säga ngt än, men just nu är jag lite tveksam, men det kan ändra sig om dom är skittrevliga och positiva. själva läget i usa är inte direkt vad jag räknat med, men jag kan tänka mig att det vore grymt att bo så där istället för i ngt villaområde som liknar sverige. det kanske är just ett sådant område som jag behöver. vi får se, jäkligt spännande iaf :)

det blir nog itne så mkt plugg idag, så kul att få lite respons på aupair ansökan så att man bara tänker på det, har googlat lite på Hickery också, ska kolla lite mer ;)

  

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0