Släktforskning

nu börjar vi komma framåt i ansökan. kontoret i sthlm ringde mig idag, jag hade glömt att göra matchningblanketten eller vad det  var, men den gjorde vi på telefon. hon sa att hon tyckte att jag hade en bra ansökan så hon trodde att det skulle gå vägen. i dagarna kommer jag att gå ett inloggningskonto så att jag kan hänga med i "jakten" på min värdfamilj :)

det har varit så skönt väder idag så johnis och jag var på en biltur, först för att se vart hans föräldrar kanske ska bygga hus och sen åkte vi till sörping och käkade glass. sörping är såå mysigt, speciellt på somrarna, jag kommer att bära minnen från dom somrarna hela livet :)
på vägen hem hälsade på hos mamma för att leka med hundarna, framförallt zack blev överlycklig.
sedan blev det att sola. sol och motions solarium tar alltid skitbra tycker jag, dom är att rekomendera ;) mitt problem när jag solar är dock att jag jämt får prickar på skulderbladen, inte så vackert precis..

jag har lite nya projekt på g.
igår gick mamma på möte hos kvinnojouren för att hon tänkte börja jobba som volontär där. det är ngt som jag också skulle vilja göra, men det är nog lika bra att jag tar det efter USA, annars hinner jag bara gå kursen nu som varar i 8 veckor.

och så har jag tänkt att börja släktforska, fatta vad intressant :D mamma kände ngn som höll på med det där, så hon skulle kolla upp till mig om man kan beställa ett dataprogram eller ngt.
jag tycker historia är skitintressant, och det blir ju bara ännu bättre när man ska forska om sin egen släkt :) när jag blev spådd i thailand så sa han att min främsta vägledande ande var en på mormos sida som började på G tror jag, och förknippas med en gungstol. hon var tydligen mammas ande också, fast mamma vet inte vem det kan vara. det kanske man kan få reda på i släktforskningen ;)

ajuste, satt bänkad framför oprah idag. annars brukar jag inte vara ett så jättestort fan av det programmet, men idag var det riktigt intressant. de pratade om hur man kan förändra sitt liv genom sina tankar, och det verkade riktigt vettigt. så på lördag, om jag hinner, så måste jag springa ner på stan och köpa en anslagstavla där jag ska sätta upp mina visioner och mål.

direkt efter programmet skrev jag ner det här, det som jag vill åstadkomma inom närmsta tiden:

Bättre självförtroende
Tacksam och nöjd med det jag har
Hjälpa utsatta människor och djur

haha, jag pratade med sam medan jag kollade på programmet. han tyckte att det passade mig perfekt. flummiga tankar för en flummig hippie :p och ja, jag kan vara lite flummig av mig ibland och analysera för mkt, men det är så jag är ;)

nu ska jag ta en skön dusch
puss!

Kommentarer
Postat av: Elin

jo kalifornien hade säkert inte varit fel att hamna i, men som sagt, trivs man bara med familjen så :) det är ju det viktigaste. håller med dig om sörpings-minnena förresten.. :P du kommer väl ihåg när vi smet in i öl-tältet på björn rosenström? hahah.. herregud.

2008-04-03 @ 23:01:48
URL: http://elin87.blogg.se
Postat av: Maria

... åhh jag hoppas verkligen att du kommer iväg! Släktforskning låter intressant, inget som jag har ork med dock..men min farfar släktforskade mycket och vi fick det materialet när han gick bort så någon dag kanske jag fortsätter forska i det;)

2008-04-04 @ 10:21:32
URL: http://mariaa86.blogg.se
Postat av: Maria igen=)

heeej igen.. såg att du hade skrivit till mig..hihi=) Jag blev aldrig sjuk bara nyste o hade ont i halsen igår men jag drack massa te och sen mår jag bra idag så de e skönt=)seminariet gick bra blev G på deltagandet så får vi se hur det blir med texten som jag skrev. kul med party=) vart ska ni då??? kan du inte baka saris=)?? vad ska ni baka då? kraaaam

2008-04-04 @ 10:38:03
URL: http://mariaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0