Såå spännande

Nu har jag mailat lite mer med pappan i familjen, Jay.
Han verkar vara väldigt trevligt och har ett väldigt inflytande jobb i North Carolina, han är nämligen district attourny eller hur det stavas. han är alltså åklagare och på hans hemsida står det lite om vad han har uppnått och så, bland annat ett betydligt högre fängelsestraff i delstaten NC då det gäller sexuella övergrepp på barn. det finns även massa artiklar om honom, han har bara hand om mordfall och andra grova brott. riktigt intressant jobb. Så man kan ju inte säga att familjen är hillbillys direkt bara för att dom bor på landet. Mamman i familjen, beth, är utbildad lärare. Dom verkar jättetrevliga.
Tyvärr har dom ju inte fått min ansökan än, utan det är ju kontoret i Boston som matchat oss för att de tror att vi skulle passa med tanke på bakgrund, värderingar och så. Förhoppningsvis får de min ansökan snart så att de kan få ett större intryck av mig som person. Tydligen hade Beth sagt till Jay iaf att hon tyckte om mig utifrån det lilla vi mailat, det är ju kul.
Sedan blir det ju att prata med varandra över telefon, fatta vad nervöst det måste vara. Jag som inte pratar speciellt bra engelska heller. Men det får dom ha överseende med, man har ju inte engelska som modersmål och jag har inte pluggat engelska sedan typ 3 år. Ibland finns det kanske vissa positiva sidor med att läsa svår engelsk kurslitteratur, man kanske snappar upp ett och annat :)

jag tycker det är så roligt att få respons om det här med au pair att jag typ inte kan tänka på annat :D Borde plugga men snart kommer pappa hit. De kom hem från Indien igår och kanske har han köpt ngt till mig? :p

filmkvällen igår blev förresten mysig. jag o  fia kollade först på juno. men hon tyckte att den var lite seg så då satt vi på hairspray och kollade lite på den. sen satt vi på talang istället, söt och duktig den där lilla killen var.

hmm nu ska jag plocka upp lite här. jag köpte tre nya skor igår på wedins rea som fia ville testa när vi kom hem, nu är det skor lite överallt :p

ikväll blir det att vara hemma hos pami och fira henne, det kommer nog bli skitskoj :) sedan får vi se om det bär av till trappan.

image174 ett två år gammalt foto på familjen som fanns på hans hemsida, söta va? :)

take care!
puss


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahah, njaa de går inge vidare..ingen bra period nu när vi bara sitter och skriver uppsats..man rör sig knappt utanför dörren tyvärr. Men ikväll blir de väl ett par steg ;) Pusss

2008-04-12 @ 14:20:45
URL: http://annalarsson86.blogg.se
Postat av: Maria

det låter kanon=)

2008-04-12 @ 14:52:05
URL: http://mariaa86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0