Jag mår som bäst när jag...

... träffar mina hundar. Dom kan få mig på såå bra humör! Även fast det är helt otänkbart för andra hur man kan älska djur så mycket så är det en självklarhet för mig. Hanna och jag snackade om det igår. Hannas mamma Maria är likadan som mig, vilket hon tycker är lite knäppt. Men jag sa till Hanna att en sådan kärlek som man får från ett djur inte kan vara möjlig att få från en människa (om det inte rör sig om mamma-barn eller pappa-barn relation). Djur har en sån jäkla villkorslös kärlek. Det spelar ingen roll om människan är ful (en sån människa blir definitivt utstött i samhället många ggr), vad misstag människan gjort, eller om man avviker på ngt annat sätt. Det ända som spelar roll är den omtanke som finns från människans sida, och det känns som att djuren uppskattar det så jäkla mkt mer än vad människor gör.

Idag har jag varit hemma hos mamma, lekt massa med Zack på tomten eftersom det var såå skönt väder. Skippade föreläsningen och det är jag glad för. Som sagt, de gör mig glad och jag får bättre perspektiv på saker på ngt vis. Det är ett måste för mig att jobba med djur på ett eller annat sätt. Jag ska vara volontär både i utlandet och i Sverige. När jag ändå skriver om det här, bli medlem i www.wspa.se , det är en organisation som jag är med i som hjälper djur under helt sjuka förhållanden.

   

Har precis fått ett mail från Beth och Jay. imorse mailade jag över lite fler frågor till dom. Hur mitt jobbschema skulle se ut, hur dom ser på en au pair, bara en person som jobbar hos dom eller en person som jobbar men också är med i deras "familj" och är med när dom hittar på saker. Samt ifall jag hade möjlighet till bil.

Svaren jag fick matcha mina förväntningar. De skrev att jag självklart var välkommen att vara med dom på deras släktträffar och när dom hittade på saker med familjen. En del kanske tycker det är en dum fråga, men tydligen är det vissa familjer som bara ser au pairen som en person som jobbar för dom och inget mer.
Det som dock är läskigt... Det är en Ford Van jag kommer att köra, den är ju fan bautastort! men det är väl alla bilar och vägar i usa ifs. Bara dom har stora parkeringsrutor så kommer jag bli lugnare :p

nu ska jag äta hjärtan, såna härliga snacks som smälter i munnen :)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0