En hemma-dag

Shoo

Skippar fö idag igen även fast jag gjort iordning mig o allt, tror jag får mer gjort hemma. Dessutom känns det ganska kört med kakyleringen.
Så, vad händer idag då?

Hmm. Nu ska jag försöka plugga några timmar. Sen i eftermiddag ska jag fråga hanna om hon kanske vill gå en sväng på stan. Sedan ska vi ta en långpromenix och inför kvällen är vi öppna för förslag. Vi har snackat om att fixa en wii-kväll, vem som nu vill det. annars så snacka vi om att ta en liten partajkväll här hemma. John är iväg på partaj med basketgrabbarna. Det känns som att många lämnat det där med party lite bakom sig. Haha, Jag och Hanna har nog iaf 5 år på oss kvar innan vi tröttnar. Vi lämnar det öppet för tillfället helt enkelt.

Fick svar från familjens gamla au pair inatt, jag hade mailat lite frågor till henne. Hon var bara positiv i allt hon skrev. Hon skrev att pojkarna underhöll sig själva så att man i princip bara var tvungen att hålla ett öga på dom och säga till dom vad de ska göra. 13-åriga tjejen är väldigt pratsam och kräver lite uppmärksamhet. Beth var trevlig och ville inte att man skulle göra något extra, bara se till så att barnen gjorde sig och Jay var väldigt avslappnad. Skönt att få veta av en annan person som faktiskt varit au pair där hur det är att bo med familjen.
hoppas på telefonsamtal i helgen. ifall jag ska bo hos dom vill jag ju gärna ha en månad att förbereda mig på.

Jaa, vad kan man säga mer...
Oprah inspirerar mig som vanligt. När jag är i USA måste jag iaf gå på ngn av de här talkshows. Igår såg jag en repris av Oprah. Där var det en trebarns pappa som var döende i cancer. Han sa det (som man hört många ggr förut) "Man ångrar inte det man gjorde, bara det man inte gjorde".
Många ggr är vi nog helt enkelt för fega. Man tänker att "det där ska jag göra senare, nu måste jag ju faktiskt jobba eller plugga". Det finns inget "måste" för oss. Seriöst, man är ju på jorden för att leva, inte för att ha massa "Måsten" och att ta den enkla vägen eller göra det som man tror andra tycker är bra.
Jag ska försöka leva utifrån det mottot "man ångrar inte det man gjorde, bara det man inte gjorde".

På tal om annat, lite bilder från Pettas fest som var typ en månad sen:

       

hare!

Kommentarer
Postat av: Johanna D

Hej! Vad har du för snygg top på dig? Eller är det en klänning? Tacksam för svar! :)

2008-04-21 @ 09:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0