Au-pair i North Carolina, Hickory

Tja!

Igår blev det softisch kväll tillslut. Hanna och jag köpte massa gott (eller jag, hanna är ju extremt nyttig), sedan köpte vi pizza och åkte vi hem hit och kollade på filmen "the eye". Den var bra faktiskt, jäkligt spännande och flera moment där man hoppade till. Lite senare kom john, stavis och sebbe hem och då spelade vi lite Rappakalja. Det spelet är ju såå kul. John vann och jag kom tvåa, men som man säger, ettan förlora, tvåan vann.

Sen igår vid kvart i 11 på kvällen ringde telefonen, jag såg direkt att det var ett utlandsnummer. När jag svarade var det först huvudkontoret i boston som jag pratade med och sedan kopplade dom vidare mig så att jag fick prata med Beth, mamman i familjen. Snacka om att jag blev nervös, jag hade ju inte ställt mig in på det överhuvudtaget! Jag kommer knappt ihåg vad jag sa, men hon verkade iaf höra vad jag sa så det va ju positivt :p hon verkade också lite nervös, men vi pratade bara typ 5 minuter eftersom hon var tvungen att ringa tillbaka till huvudkontoret eftersom dom stängde klockan 5 på eftermiddagen i deras tidszon.

Så nu är det klart iaf. Den 25:e maj flyger jag från Arlanda till New York, för att sedan åka till Long Island och au-pairskolan. Där ska jag stanna till den 31 maj, och sedan anländer jag hos familjen. Om allt går som planerat ska jag stanna där till 15:e september och sedan blir det en hel månad i USA då jag ska försöka resa runt i landt så mkt som möjligt. Ngt jag alltid velat göra, finally :D även fast det inte kommer att bli helt lätt så är det ju ett minne för livet. tänk bara att sitta på ett plan helt ensam på väg till NY, så coolt.

om ett tag ska jag på kalas hos min kusin.
Btw fick G på affärsrättstentan, ännu en gång :D


image192

pussssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0