Bio, kalas och jobb

Heeeej.

I fredags blev det till slut bio, vi såg på blades of glory tror jag den hette. Filmen var rätt rolig faktiskt, men Will Farells Old School är mkt bättre, den filmen är ju såå rolig. Jag var på bio med john, sebbe och stavis.

nu har sebbe och stavis varit duktiga och bokat Gotlandmidsommar! De två senaste åren har vi åkt till Öland, men det här året ville vi se ngt annat. Dom bokade två stugor, alltså tio pers kan hänga med, ifall man inte fort bokar en till stuga om det finns. det vart jäkligt billigt i alla fall, 600 typ var per person med båten över och boende tre nätter. det är ju inga superbra stugor, men de duger, de hade blivit renoverade förra året, så rätt fräscha ska de väl vara. jag ser jättemkt fram emot, bland annat för att Pamela ska hänga med :D Party Party :D

På lördag morgon var jag och Pamela på stan, jag var tvungen att köpa presenter till mamma som fyller  42 år på tisdag men vi firade henne igår. presenterna fick bli en tunika på gina och tre par skor på skopunkten. båda grejerna skulle hon ha på sig igår när hon skulle på återförening med klassen från nian! så jäkla kul. Jag ringde mamma igår typ vid 10, fast hon svara inte, hon ringde upp sen vid typ 12, haha dom verkade ha det roligt de gamla tanterna :D nästa år är det 5 år sedan jag gick ut ur nian, vad fasen har jag gjort med åren egentligen!? jag måste iväg ifrån norrköping känner jag. jag är sugen på usa, vi får se. men jag tycker i alla fall att vi ska ha klassträff med 5 års jubileum nästa år, det skulle vara skoj :D

häromdagen tänkte jag på när Yang och jag "fikade" på Kockens i sörping. Jag tror att det var en lördag i november när han gick i nian och jag i ettan. Det var inget annat fik som var öppet så vi fick nöja oss med Kocken. Där satt vi någon timma och sedan kom vi överens om att vi år 2008 när vi var så gamla som 20 år (!) skulle träffas på Kockens igen, i november. Jadu Yang, det är inte länge kvar nu! Snart har det gått 5 år, sjukt. På tal om Yang så kommer han hem snart, i juni tror jag det blev. Wihi, då har jag en fikakompis igen!

Igår blev det jobb på Cromwell. Det var rätt mkt folk, men inte så proppat som det brukar vara på lördagar. Jag fick stå ensam i  baren vid dansgolvet, det gick bra. Antagligen sista gången jag jobbar där nu på ett tag, jag har sagt att jag kan ställa upp någon gång då och då, typ som studentveckan, men inte andra helger. Hoppas han förstår det nu.

Nu sitter jag hos John. Han är iväg och ska spela match i kvarsebo, matchen börjar fem så han kommer väl inte tillbaks förrän ikväll. Vi har varit uppe och köpt en bingolott till mig som jag ska spela, det var länge sen :D Jag kommer ihåg när jag var liten och bodde granne med hanna (i det huset vi fortfarande bor i) då mamma och pappa och vi barn brukade gå ner till dom och spela bingolotto på lördagarna, och efter det var det fångarna på fortet, vilka tider det :p i förmiddags var vi i stan och gjorde några ärenden sedan var vi i maxihuset och kolla lite.

inatt ska jag inte jobba natt, skönt, har ju bara varit ledig i fredags. Får se ifall det blir något jobb imorn. Vi funderar på att åka till Vingåker imorgon förmiddag och sedan har jag körskola. Jag har inte kört hemma på eviiiigheter, pappa har inte haft tid eftersom han bygger massa på verandan och pooldäcket hemma. Mamma och dom håller också på och renoverar nu, både köket och badrummet, så i sommar lär det bli lite kaos hemma kan jag tänka mig. Såg vårt nya badkar, guud, där i ska jag ligga varje ledig kväll, finns det något bättre än ett låångt, varmt bad med en bra tidning i handen? John och dom håller på och renoverar köket här hemma också, det blir väl lite pizza framöver :p

Jag drömde en konstig dröm inatt, typ att jag hade fest hemma hos mamma, fast att det var vardag coch hon och tobbe var hemma och inte visste ngt. Sen stod vi helt plötsligt högt upp på ngn ramp eller vad det var och skulle dyka ner i vattnet nedanför och jag vände mig om och spydde coh skit :S hahhaa, det är så roligt när drömmar bara ändrar riktning bara så där! Jag tror det där med rampen kom ifrån mitt undermedvetna när jag hoppade bungyjump. Uschalinge, jag får nästan rysningar och pirrig mage av att tänka på hur det kändes när jag stod där uppe och skulle dyka 50 meter ner! men en skön kick fick man! förresten måste jag scanna in dom där bungyfotonen snart, då ska jag lägga in några här :p (tills dess får jag nöja mig med några från digitalkameran)

så där, nu är yrandet slut.
ha det bra!




Väldiigt stolta alla 4 :p

Kommentarer
Postat av: Karin

Ohh jag vill med till Gotland!! Fan vad kul!! :P

2007-05-18 @ 11:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0