25 månader (sofie påminde mig)

Igår blev det jobb på stadiumlagret som sagt. fast slutade lite innan eftersom det var helt dött, så det var skönt. blev i alla fall några timmars lön. john kom och hämtade mig så jag kom dit smidigt. fy fan för att hålla på och ta buss hit och dit. patrik på prima ringde för ett tag sen och fråga ifall jag ville jobba på måndag kvällspass också, tänk ifall jag får jobba hela veckan då :S ska ju jobba på cromwell åtminstonde lördag nästa vecka. aja, det löser sig alltid.

pratade nyss med sofie, hon påminde mig om att det var den fjärde idag, alltså både hennes och min månadsdag men our boys. jag glömmer jämt bort våra månadsdagar, men det är väl inget speciellt i för sig. tänkte nog åka till john sen. det är verkligen eviigheter sedan som jag åkte dit på en fredag. måste varit innan jag åkte till thailand. jag har ju inte varit ledig en fredag på sex veckor.

idag har jag varit på körskolan och kört lite till. det var min femte lektion idag (förutom dom två på helens, men de gav mig inget). Idag fick jag köra på lite andra ställen än tidigare. körde lite vid smedby och hageby och så. sen körde jag lite stadskörning vilket jag aldrig gjort innan! men det gick rätt bra. jag tycker om att köra i tättbebyggt område eftersom det är 50 som max då, jag hatar att köra i höga hastigheter och så på landsväg :p

på tisdag fyller john år. får gå och köpa lite presenter på måndag eller ngt. på tisdag tänkte vi också kolla på en lägenhet haga. de är väldigt bra utgångspris, sen får man väl se ifall det stiger massa. vi har kommit fram till enbra grej nu i alla fall, ifall vi skulle flytta ihop tillsammans så får john köpa lägenheten och jag betalar bara min månadsdel, det tjänar jag bra på ;)

det blev inte att hänga på pamela till kalmar, vi snackadeom att åka dit tillsammans om kanske en månad istället då jag ska vara  ledig på helgerna :p vi har även bestämt att vi ska börja med träning också. men fan, det kom jag på nu, tänk ifall jag jobbar massa, kommer ju aldrig orka:S det får lösa sig på ngt sätt det där. men pamela verkar vara jättemotiverad att träna i alla fall, och jag är också det, så nu jäklar;) diana och ni andra hänger säkert också på? ;)

hopp.. har inget mer att skriva, mitt liv är lite trist :P de senaste dagarna har jag varit lite deppad för just nu har jag inget mål att sträva efter känns det som på grund av att jag helt enkelt inte vet vad jag vill! och även om man sätter upp mål som t.ex; flytta hemifrån, resa, bli klar med sin utbildning, starta familj och bla bla så kommer det bara att sluta med att man kommer vara 60 år och sitter i sin lilla lägenhet. bläää, får inte tänka så :p måste motivera mig till ngt snart, men vad? jag tror jag tänker lite för mkt och tar saker på för stort allvar, det bästa kanske är att ta saker som de kommer? fast spåmannen sa att jag verkligen skulle ta tag i mitt liv NU, och att "mina andar" upprepade studier studier och studier. haha, hmm. låter sjukt, men han hade rätt på rätt många delar. han pratade till exempel mycket om pappa, att han hade säsongsjobb och att han skulle sluta äta massa fet mat även om han inte var fet eftersom han skulle få högt kolesterolvärde och att ett nytt jobberbjudande skullekomma och bla bla. och allt det stämde, pappa jobbade med att lägga sten, förnågra veckor sedan fick han möjlighet till ett nytt jobb vilket han började. det är massa av pappas släkt som dött av blodrelaterade sjukdomar. och massa sånt. aja, det var flumm, men ibland tänker jag påt och det är lite läskigt faktiskt! det var lite läskigt när han till exempel beskrev de andar jag hade runt omkring mig som vakade över mig och så. och så sa han att det var en ung kille som haft någon slags relation till mig men att jag kanske inte visste vem det var. han var bara några år äldre än mig och dog för några år sedan. han beskrev att han tyå stod bakom mig och hoppade upp och ner (typ som en basketspelare). men jag vet inte vem det är, men han var tydligen inte min ande utan ville bara ha uppmärksamhet. i alla fall, det var ett jäkligt intressant möte, och även ifall många tycker att det bara är strunt så var mkt av det han sa sant, det har jag märkt efter att ha kommit hem och pratat med farmor och så. aja, det här blev flumt! :D

ska ner och hjälpa mamma med maten nu, vi ska grilla, sen ska väl jag fixa mig lite smått och åka till john.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0