Körkort:D

Hej på er!

Igår fick jag mitt efterlängtade körkort :D Jag och pappa åkte klockan 6 på morgonen härifrån eftersom jag hade uppkörning i Örebro klockan 10. Här hemma i norrköping skulle man få vänta aslänge på att få uppkörning, just nu är tiderna nog framme i oktober.

Jag körde hela vägen upp till örebro, det var längre än vi trodde så vi var inte framme förrän klockan nio. Efter nästan tre timmars körande var jag lite trött, men bättre det eftersom jag hade kommit in i körningen då. Pappa körde sista biten i Örebro och vi vimade runt där ett tag men till slut hittade vi. Det var ju meningen att jag
skulle löra lite i örebro innan och se hur det såg ut, men det hann jag knappt. Klockan 10 kom inspektören. Han var så jävla shysst och skämtade och så hela tiden, han ville ju få mig så pass avslappnad som möjligt. säkerhetskontrollen som jag fick göra bestod i att kolla så att ljusen på bilen funkade. Så jag kollade blinkers, bromsljus och så där. Sen åkte vi iväg. Just då kändes det som att jag aldrig skulle klara det, det var en magkänsla, men, den stämde ju inte som tur var :)

vi körde typ bara en halvtimma, något små misstag någonstans och så. När vi kom tillbaka så var han rätt tyst och frågade mig lite grejer. Sen så sa han bara: grattis! Så det var härligt :D Världens bästa inspektör! Allvarligt talat så kändes det typ som att jag körde bättre i norrköping men då vare ju rådjuret och omkörningen där. Men om jag hade haft den tjurgubben som jag hade i norrkan i örebro så skulle han säkert kuggat mig. Det säger ju rätt mkt hur olika krav de har. Jag tycker inte att det var så jättesvårt att köra i Örebro ändå, det var bara att följa skyltar och vara uppmärksam, jag hade förväntat mig att det skulle vara svårare. Deras bil var också skön att köra.

Så igår gav jag mig ut med bilen sen. Jag körde pappa och anna in till ljura och plockade upp john där. Sen skjutsade jag vidare pappa oich anna till den där festivalen vid borgen, sen drog jag och john till åby och käka pizza med hans föräldrar. Sen till krokek och kolla film som vi hyrt, "children of men", inte så bra faktikst. Efter det åkte vi in till stan och hämta upp pappa och anna på borgen, leffe och lena hängde med i bilen med och så skjutsa ja de till ljura, pappa och anna till tåby och sen tillbaka till krokan igen. det blev mkt körande.

idag har jag kört bil ensam för första gången :D det var asskönt, var inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara. jag körde från krokek ut till mamma här i sörping.det gick bra :D
 
ikävll blire utgååång! seriöst, har inga bra kläder att ha på mig, får bli ngt trist, orka tänka på det nu när man har körkort :D jag ksulle by the way kollat på bilar idag men jag hade ingen ork imorse när jag vaknade, ringa runt och hålla på. får kasnke ta det nästa vecka. jag får ju ändå ha pappas bil lite när jag vill :)

puss!

Kommentarer
Postat av: Pamela

gratttisss igen sara!!!!!!!

2007-07-08 @ 22:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0