Stockholm!

Tjaaa. Nu sitter jag äntligen här då, har inte orkat gå in och skriva på ett tag för att när jag väl börjar skriva om någon tripp så tar det typ en timma, idag ska jag nog dock vara lite mer kortfattad :p

förra lördagen åkte vi till sthlm. natten till lördag fick jag typ fyra timmars sömn innan jag var tvungen att gå upp vid klockan 7. matilda och hanna som hämtade mig var typ lika trötta, hanna hade ju varit ute på fredagskvällen också, smart :p och matilda hade vaknat vid halv 3 och inte kunnat sova efter det. sedan åkte vi och plockade upp fian och sen anna. jag är väldigt imponerad att hannas bil tog in all den där packningen! :p

 väl uppe i sthlm skulle vi först lämna av all packning uppe i lägenheten, vi skulle bo i matildas pappas lägenhet. det gick fort och allting och sedan skulle vi bege oss till slussen för att ta båten över till grönan. vi började gå åt ett håll men var inte säkra på att det var rätt, så vi fråga, och det var inte rätt heller. det skulle tydligen vara rätt så långt. så vi tog en buss och på bussen kom anna på att hon glömt sitt personalkort där hon får gratis inträde och åkband. så anna hoppade av bussen i all sin hast och skulle hämta det, och vi fyra satt kvar och kände oss lte dumma över att ingen hängde med. sen gick vi av vid slussen men tydligen var det fel så då gick vi till en annan busshålls plats där vi skulle hoppa på bussen som anna tillslut satt på. vi åkte ner till norrmalmstorg tror jag sedan tänkte vi gå till gröna lund, men lättare sagt än gjort, vi hittade inte dit. så därifrån  tog vi äntligen taxi. vi anlände lite senare än vi trodde men hade fortfarande många timmar på oss.

vi började med att åka vilda musen, sedan kvasten tror jag (den nya som var astråkig), fritt fall, extreme osv. katapulten var jätterolig, jag har åkt den förut, men den här gången var den läskigare (kanske beror på att man blir äldre? :S)

vid klockan halv 7 tror jag den va skulle vi åka tillbaka med grönalund färjan. den första färjan missade vi på sekunden så det var bara att vänta och vid den här tiden var vi riktigt trötta. hanna var nog tröttast :p vi besätmde oss för att gå hemifrån slussen och det visade sig när vi kom hem att det hade tagit en timma och en kvart. vi hade gått sån jävla omväg på väg dit så egentligen skulle det typ ta en kvart :p aja, vi var glada över att vi äntligen var "hemma".

sen började vi fixa iordning oss och allting. vi var riiiktigt sega och jag tror alla tvivlade lite på kvällen.. men jag tyckte att den vart riktigt bra sen! vi tog taxi vid halv 1 för att sedan bege oss till white room. taxichaffisen skjutsade oss bara till stureplan eftersom han inte visste riktigt var det låg och alla andra som vi sedan också frågade visste inte heller säkert. dom som visste sa typ olika vägar. vi var ju tvugna att komma in där innan 1 eftersom gästlistan togs bort efter ett. klockan var 5 över 1 så gick vi till ett annat ställe, laroy. jag tror det var matilda som gick fram till vakten på vipsidan där och helt plötsligt så var vi inne :D väl där inne så var det mycket folk, och jag tyckte i alla fall att musiken var rätt bra :p dä r inne såg vi "blondisarna" som jag tror att jag såg på grönan. de verkade följa efter oss under kvällen. klockan halv tre gick matilda, sofie och anna hem men jag och hanna stannade kvar, det är inte ofta man är i sthlm!

fan nu blev det ngt konstigt med texten!

när stället stängde vid tre träffade vi två st trevliga göteborgare som vi stod och pratade med ett tag. vi kom överens om att gå och käka pizza men sedan ångrade sig hanna och jag eftersom vi ville festa vidare först. vad hände då?! joo, vi hittade till white room! men då var det redan försent, värsta långa kön och så hade inte jag åldern inne. så vi gick vidare. plötsligt gick vi barfota vid NK och letade efter en pizzeria. vi hittade ingen men vi träffade markus och gabriel. vi snackade med dom sen erbjöd dom sig skjuts hem. i vanliga fall skulle man väl inte sätta sig i några främlingars bil men nu hade vi skapligt ont i fötterna och jag har ju faktiskt tränat lite thaiboxning ;) haha. markus bil var gryym! massage i stolarna, egna displayer hade vi där bak och allt möjligt. klockan halv 5 kom vi tillslut hem till lägenheten.

under kvällen hade jag kommit på ngn konstig dans, den var rätt rolig när vi klev in i trapphuset :p

dan efter åkte vi hem och jag jobbade på natten. 8 timmar hade jag sovit på två dygn så lite slitigt, men det går alltid.

nu ska jag dsucha, jag ska nog bege mig till stan. igår var vi på skänninge förresten. hittade lite skit. bara mysigt att gå på marknad. nästa vecka augustifesten, wii :D

puss

image32


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0