Stan och solning

Idag vaknade jag 5.42 av att Zola tjattra som en galning, som tur var lyckades jag somna om till 7 i alla fall och gick upp och duscha, sen gick jag och vila lite igen. vid 10 mötte jag hanna på stan för att köpa lite presenter till Fian.

vi köpte lite presenter till fian och själv köpte jag tre klänningar och ett par byxor. den guldiga klänningen täntke jag ha på valborg, men vilka skor, hmm. vann ett par skitfina skor på tradera, 11 cm höga, svarta med lack (inte så porriga som dom låter) men dom är lite för små.. märkte dock när jag kom hem att en klänning hade blivit fel, hade bytt storlek och då hade jag visst tagit en annan röd :p ska byta den imorn efter körlektionen + köpa en guldig bikini. 

Nu  har banken tagit mina stulna pengar igen. 6300 + att jag har restskatt på 2000. stackars john fick 9500 som självrisk på sin farsas företagsbil. snacka om att de måste haft en dålig försäkring på den där bilen! men jag tänkte vara snäll och hjälpa till att betala lite på den där självrisken eftersom det inte var hans fel till olyckan. han har ju köpt ny bil nu igen, en golf någonting 00:a. jag tycker verkligen inte om golf egentligen, men den här var faktiskt fin :)

efter stan blev det att åka hem och läsa "å andra sidan" och ligga ute på tomten och sooola med pojkarna. i eftermiddags kom mamma hem från Rom också, jag fick min favvisfavvis parfym DKNY, det gröna äpplet. jag älskar den doften! den jag hade råkade jag tappa bort förra året, tror det berodde på att jag brukade ha den där att spegla mig i ibland på lektionerna, så måste glömt den i ngn sal :S haha. jag och att hålla ordning på grejer asså, det går typ inte. i förrgår var min hemmanyckel borta, som tur var hade mamma lämnat sin  hemma, men igår hittade jag min egen  i ett par byxor :D

nu ikväll ringde jag george på cromwell. jag var tvungen att jobba på fredag och lördag, ville ju vara ledig på lördag egetnlgien eftersom vi ska fira sofie då, men det gick visst inte. sen sa han: och jag vill att du ska jobba på måndag, valborg. ehh, naeee det kan jag inte. ifall han ville det borde han ringt mig och sagt det för länge sen och istället säger han till mig att jag borde ringt han och sagt det innan. det är ju inte direkt så att man tar för givet att personalen vill jobba på valborg?!

och det där med GI-metoden. seriöst, jag har tänkt på det där och för att vara realistisk så tror inte jag att jag skulle lyckas med det. jag äter varken sallad eller fisk och det är typ väsentligt i den där dieten :S det finns väl inga enkla genvägar så jag får börja träna, antingen hemma eller på gym. tror faktiskt att det blir mkt finare resultat ifall man tränar sin kropp än ifall man bara blir smal genom att äta nyttigt. men ifall man tränar går man nog inte ner så mkt i vikt. jessica albas mage är min "mage-förebild", men jag läste en intervju med henne där det stod att hon aldrig äter onyttigheter som desserter eller ngt sånt och att hon tränar typ 4 ggr i veckan. jag tycker inte att det är värt det, eller i för sig ifall man var en filmstjärna som blev iakttagen av miljontals människor. så ser det ju inte direkt ut i mitt fall, då är det väl snarast en, john. och han skulle nog inte våga säga ngt annat än bra saker ;p

jag älskar svenska sommaren, så mysigt när det är ljust på kvällarna :D

jag vet typ inte hur man fixar bilder här, satt och knåpa med det igår och det blev lite konstigt..
nu ska jag ta en varm dusch och sedan läsning, tv och svull.

image2pussisimage3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0